اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

اتصال حقیقی به اهل بیت شرط موفقیت هنرمندان است

خبرگزاری فارس: یک استاد حوزه و دانشگاه اتصال ویژه و حقیقی به اهل بیت (ع) را شرط موفقیت افراد دانست و گفت: به هر میزان که افراد آیات و روایات را درک کنند می توانند به عنوان هنرمندان و فعالان مسجدی مفید واقع شوند.

اتصال حقیقی به اهل بیت شرط موفقیت هنرمندان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد فروغ نیلچی‌زاده، در جمع اعضای خواهر کانون‌ها در مشهد، با اشاره به سوره یوسف اظهار داشت: قصص به معنای قصه‌گویی و داستان‌سرایی است که بخش بسیاری از قرآن را به خود اختصاص داده است.

این استاد حوزه و دانشگاه داستان مطرح شده در سوره یوسف را از نگاه بسیاری از افراد عشق حرام معرفی کرد و افزود: افراد بسیاری به دلیل برداشت نادرست از این داستان عشق‌های زمینی را مجاز می‌دانند.

وی ادامه داد: خداوند در داستان حضرت یوسف بدون به تصویر کشیدن صحنه‌های نادرست، از بدترین و زشت‌ترین خطاهای ادراکی و رفتاری انسان‌های با حیا، نجابت و پاکی سخن می‌گوید.

نیلچی‌زاده هنر را در رسانه‌های دیداری و شنیداری، نپرداختن به بخش‌های ظاهری و سطحی دانست و بیان کرد: در این داستان ناگفته‌های بسیاری وجود دارد اما رسانه‌ها با این ناگفتنی‌ها بسیار فاصله دارند.

این مدرس حوزه، نکته اصلی داستان حضرت یوسف را در نشان دادن محبت ناب به انسان‌ها معرفی کرد.

وی با اشاره به هدف نادرست در مسیر زندگی انسان اظهار داشت: انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری توسط جوانان به دور از هدف خطا امری ضروری است.

نیلچی‌زاده در ادامه با اشاره به بخشی از داستان حضرت یوسف که نجات بخش انسان از نفس و غریزه است، افزود: در وضعیت کنونی که دنیای غرب سعی در زیبا جلوه دادن زشتی‌ها دارد، انسان مدرنیته باید برخوردار از مدیریت زمان و مدیریت خویشتن باشد.

استاد حوزه و دانشگاه درک واقعی آیات و روایات را شرط مفید و موثر بودن در بین افراد جامعه دانست و تأکید کرد: بدون اتصال ویژه و حقیقی به اهل بیت نمی‌توان به عنوان فردی تأثیرگذار در بین آحاد جامعه بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه نفس انسان میل به سمت گناه دارد، بیان کرد: فعالان کانون‌های مساجد برای بهره‌مند شدن از حقیقت ناب باید به گسترش فکر و روح خود اقدام کنند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول