اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار تهران:

خواهان جدایی تهران از ری هستیم

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ری با تأکید بر اینکه ما خواهان جدایی تهران از ری هستیم، گفت: بارها گفته‌ام که این تهران است که باید از ری جدا شود و در واقع ده‌ها سال است که تهران به‌طور غیرقانونی به ری متصل شده است.

خواهان جدایی تهران از ری هستیم

امیرحسین باقرنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرری در ارتباط با جدایی ری از تهران اظهار داشت: من این حرف را قبول ندارم و معتقدم که تهران باید از ری جدا شود زیرا این تهران است که ده‌ها سال پیش به‌طور غیرقانونی به ری متصل شد.

فرماندار شهرستان ری افزود: این مصوبه جدید نبوده و مربوط به سال 1343 است. جمهوری اسلامی ایران براساس قانون عمل می‌کند و در قانون آمده است که اگر شهری دارای بعضی از شاخص‌ها باشد و از حد خاصی عبور کند، دولت باید نسبت به ایجاد شهرداری مستقل در آن شهر تلاش کند.

علت تأخیر در اجرای قانون را از وزیر کشور جویا شوید

وی ادامه داد: در جلسه‌ای با شورای اسلامی شهر تهران و دو تن از معاونان وزارت کشور و چند نفر دیگر من عرض کردم که شما نباید از ما بپرسید که چرا می‌خواهید قانون را اجرا کنید. شما باید وزیر کشور را به مجلس دعوت و از او بپرسید که علت تأخیر در اجرای قانون چیست؟

مردم شهرهای مستقل شده رضایت کامل دارند

باقرنژاد در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون شهرهای زیادی با استفاده از این قانون مستقل شده‌اند، عنوان کرد: صدها شهر با استفاده از همین قانونی که عرض کردم شهرداری مستقل تشکیل داده‌اند و هم‌اکنون نیز در حال طی کردن پله‌های ترقی‌اند و مردم آن شهر هم از مستقل شدن شهرشان رضایت کامل دارند.

معاون استاندار تهران بار دیگر تأکید کرد: ما به دنبال جدا کردن تهران از ری هستیم و اینکه شهرداری تهران در این مسئله ورود پیدا کرده غیرقانونی است. ده‌ها سال است که تهران به‌طور غیرقانونی به ری متصل شده است.

شهر در چارچوب شهرستان تعریف می‌شود

وی در ادامه تشریح کرد: من معتقدم تهران باید از ری جدا شود و دلیلش را نیز اکنون عرض می‌کنم. شهر یک مفهوم تعریف شده و محدوده کوچکی است که در قالب شهرستان تعریف می‌شود و شهر تهران نیز در چارچوب شهرستان تعریف می‌شود.

باقرنژاد ادامه داد: شهرداری تهران برای شهرستان تهران است و بنابراین حق دخالت در امور شهرداری‌های شمیرانات منطقه یک و شهرستان ری را ندارد و اینکه در محدوده خارج منطقه خود مدیریت می‌کند، غیرقانونی است.

فرماندار شهرستان ری با اشاره به اینکه امور طرح استقلال ری در وزارت کشور به پایان رسیده است، ابراز داشت: وزارت کشور کار خود را انجام داده و این طرح در حال بررسی در استانداری تهران است و امیدوارم طبق وعده‌ای که استاندار به من داده، جوانب این طرح سه ماهه بررسی شود.

40 روز تا اتخاذ تصمیم نهائی مانده است

وی در پایان خاطرنشان کرد: استاندار تهران این وعده را هم‌زمان با چهارمین سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به شهرستان ری به من داد و بنابراین باید 40 روز تا اتخاذ تصمیم نهایی توسط مسئولان استانداری صبر کرد و ما نیز امیدواریم که این طرح به‌نفع مردم و شهرستان ری به اتمام برسد.

انتهای پیام/ع10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول