اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بحران استان اردبیل خبر داد

برگزاری مانور زلزله در مهرماه

خبرگزاری فارس: مدیر کل بحران استان اردبیل گفت: همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی مانور زلزله در اردبیل برگزار می‌شود.

برگزاری مانور زلزله در مهرماه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اسلامی ظهر امروز در کارگروه شورای هماهنگی مدیریت بحران اردبیل اظهار داشت: این هفته از 15 تا 21 مهر ماه گرامی داشته می‌شود که در همین راستا در کنار تدارک برنامه‌های مختلف مانور زلزله در شهر اردبیل با همراهی نیروهای امدادی و نجاتگر برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این مانور را تمرین مدیریت زمان بحران و وقوع زلزله‌ای نظیر زلزله شهرهای آذربایجان شرقی توصیف کرد و افزود: در این مانور که سعی می‌شود در مناطق زلزله‌زده نیر در سال‌های گذشته برگزار شود بسیاری از حوادث و رخدادها بازسازی شده و تلاش می‌شود تا با همراهی تمام نیروها آمادگی جدی آنها مورد سنجش قرار گیرد.

این مسئول در خصوص زلزله اهر، ورزقان و هریس نیز بیان داشت: جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی استان پیشروتر از سایر دستگاه‌ها در این حوادث حاضر شده‌اند و کار امدادرسانی را به سرعت انجام دادند.

اسلامی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در این بین دستگاه‌های همچون علوم پزشکی و هلال احمر حتی سریع‌تر از نیروهای آذربایجان شرقی در مجل حادثه حضور یافتند و اقدامات پیشگیرانه و کمک‌های مورد نیاز را انجام دادند.

وی با اعلام اینکه در امر بازسازی نیز بنیاد مسکن استان اردبیل ورود خوبی پیدا کرده است تصریح کرد: در 19 روستای استان یک هزار و 800 واحد در حال بازسازی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر شورای هماهنگی بحران استان اردبیل خاطرنشان کرد: براساس آخرین آمار از واحدهای احداثی 322 واحد در مرحله فنداسیون و 27 مورد در مرحله اسکلت است.

اسلامی در خصوص کمک‌های ارسالی به حادثه‌دیدگان زلزله از طریق مردم و دستگاه‌های اجرایی به صورت نقدی و غیرنقدی گفت: 150 میلیارد ریال کمک نقدی و 2 میلیارد تومان اقلام غیرنقدی به زلزله‌زدگان جمع‌آوری و ارسال شده است.

وی در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم با همراهی کمیته سیل و طغیان این شورا بتوانیم مانور سیل را در اطراف رودخانه بالقلو اجرائی کنیم تا آمادگی نیروها مورد سنجش قرار گیرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول