اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

124 اکیپ اجرایی در مناطق زلزله‌زده فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در حال حاضر 124 اکیپ اجرایی و 609 پیمانکار در مناطق زلزله‌زده کار بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده را عهده‌دار هستند.

124 اکیپ اجرایی در مناطق زلزله‌زده فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل اظهار داشت: ستاد معین بازسازی استان اردبیل عهده‌دار ساخت یک‌هزار و 697 واحد مسکونی در منطقه زلزله‌زده اهر شده به طوریکه احداث یک‌هزار و 130 واحد با تخریب 60 تا 100 درصدی در اولویت اول است که مقرر شده ظرف دو ماه این واحدها احداث شود.

وی تصریح کرد: 500 واحد مابقی بعد از پایان اولویت اول احداث می‌شود به طوریکه تاکنون 944 واحد آواربرداری و 423 واحد نیز پی‌کنی شده است.

حاج‌علیزاده خاطر نشان کرد: 281 واحد آرماتوربندی و 72 واحد نیز به مرحله فنداسیون و بتن‌ریزی رسیده است که 29 واحد در مرحله اسکلت و سه واحد نیز در مرحله اجرای سقف است.

این مسئول از تشکیل یک‌هزار و 505 پرونده در 19 روستا و معرفی 610 متقاضی به بانک عامل خبر داد و اضافه کرد: بنیاد مسکن 86 دستگاه ماشین‌آلات سنگین را به کارگیری کرده که 31 دستگاه متعلق به بنیاد مسکن، 22 دستگاه متعلق به راه و شهرسازی و شهرداری و 26 دستگاه نیز متعلق به راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی و همچنین 17 دستگاه مربوط به مؤسسه عاشورا است.

اعزام دو اکیپ مددکاری و روان‌شناسی به مناطق زلزله‌زده

به گزارش فارس، معاون بهزیستی استان اردبیل نیز با یادآوری اینکه بعد از وقوع زلزله در شهرهای مختلف دو اکیپ بهزیستی استان در قالب نیروهای تخصصی مددکاری اجتماعی و روان‌شناسان در مناطق زلزله‌زده حاضر شدند، گفت: در کنار این کمک با جمع‌آوری 600 میلیون تومان سعی کردیم در منطقه زلزله‌زده به خانواده‌ها تقدیم کنیم.

طاهر رزاق‌پور افزود: همزمان با هفته کاهش بلایای طبیعی بهزیستی نیز آمادگی خود را برای مشارکت در مانور گسترده این هفته اعلام می‌کند تا تیم‌های حمایت روانی خود را آماده باش نگه دارد.

در این جلسه فعالیت 17 اکیپ نظارتی امور آب برای حفاظت از بستر رودخانه‌ها و کاستن از مشکلات احتمالی بیان شد و اداره کل هواشناسی استان اردبیل نیز ضرورت تجهیز هواشناسی استان به دستگاه‌های ارزیابی دقیق وقوع سیل و تگرگ را خواستار شد.

علی دولتی‌مهر کارشناس هواشناسی با اعلام اینکه در مورد وقوع سیل در مناطق مختلف اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌ها صادر شده بود، گفت: ما اعلام کرده بودیم که بیش از 20 میلی‌متر بارندگی اتفاق می‌افتد و این سامانه جوی به تقلیل پنج درصدی هوا نیز منجر می‌شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول