اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل دفتر امور شهری استانداری قزوین:

حساسیت خدمات شهرداری با سایر دستگاه‌ها متفاوت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین گفت: حساسیت و فوریت خدمات شهرداری با دستگاه‌های اجرایی مختلف قابل قیاس نیست.

حساسیت خدمات شهرداری با سایر دستگاه‌ها متفاوت است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، غلامحسن اسلامی‌صدر در مراسم معارفه شهردار ‌خاکعلی در مسجد چهارده معصوم (ع) این شهر خدمت در شهرداری را از مسئولیت‌های خطیر در نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: حجم خدمات و مأموریت‌هایی که شهردار برعهده دارد با هیچ یک از وظایف و خدمات مسئولان ادارات مختلف قابل مقایسه نیست.

وی افزود: هر یک از دستگاه‌های اجرایی یک وظیفه را به عنوان وظیفه اصلی برعهده دارند و در راستای رسیدن به همان هدف و وظیفه گام بر می‌دارند ولی تعدد وظایف، خدمات و مأموریت‌های شهرداری بسیار گسترده است تا جایی که برای شهرداری 400 وظیفه و خدمت احصا شده است. 

این مسئول ادامه داد: اگر شهرداری لحظه‌ای خدمتش را به نحو احسن انجام ندهد مردم متوجه نقصان خدمات شهرداری می‌شوند که این مسئله بیانگر اهمیت و ضرورت خدمات شهرداری است درحالی که برخی از دستگاه‌های اجرایی احیانا اگر در ارایه خدماتشان نقصانی هم وجود داشته باشد و خدماتشان را به نحو مطلوب انجام ندهند در طولانی مدت در جامعه بازتاب پیدا می‌کند.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین بر حمایت و پشتیبانی مردم و شورای اسلامی شهر خاکعلی از شهرداری تأکید کرد و افزود: خدمات شهرداری به گونه‌ای است که انسان از بدو تولد تا آخر عمر از خدماتش بهره‌مند می‌شود.

مشارکت دادن مردم در ارایه خدمات شهری ضروری است

اسلامی‌صدر بیان کرد:مشارکت مردم در ارایه خدمات شهری که از شهرداری سرچشمه می‌گیرد، بسیار مهم و ضروری است.

وی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر خاکعلی باید مشارکت تک‌تک مردم را در امورات و وظایف شهرداری جلب کند و با پشتیبانی از شهردار بتوانند شهر خاکعلی را به پیشرفت لازم برساند.

این مسئول اذعان کرد: انتظار مسئولان استان قزوین از شورای اسلامی و شهردار خاکعلی بسیار زیاد است بنابراین باید با تمام توان و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در شهر خاکعلی، عدالت بین مردم و مسئولان اجرایی شده که البته برای تحقق عدالت شورای اسلامی شهر خاکعلی باید پیشگام باشد.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین ضمن قدردانی از علیرضا صالحی به عنوان سرپرست شهرداری خاکعلی خاطرنشان کرد: دوران سرپرستی دورانی دشوار و تا حدی سخت است زیرا با وجود اینکه تمام وظایف شهردار به سرپرست محول می‌شود ولی تمام اختیار و قدرت تصمیم‌گیری را ندارد.

اسلامی‌صدر بر خدمت صادقانه مسئولان به مردم تأکید کرد و افزود: امروز اگر فردی مسئولیتی را برعهده بگیرد و با صداقت امور را به پیش ببرد مسئول موفقی خواهد بود به عنوان نمونه اگر شهرداری با صداقت و ندادن وعده و وعیدهای پوچ به امور مردم رسیدگی کند، 90 درصد کار خود را انجام داده و راحت‌تر می‌تواند خدماتش را به مردم ارایه دهد.

وی خاطر‌نشان ساخت: صداقت می‌تواند از مهم‌ترین پل‌های ارتباطی شهردار با مردم باشد چون در جذب و جلب مشارکت‌های مردمی نیز نقش بسزایی ایفا می‌کند.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین با بیان اینکه وظایف شهرداری‌ها بسیار گسترده است، افزود: وظایف شهرداری‌ها بسیار گسترده بوده و در مقابل نیز باید به همان نسبت به مردم خدمات ارایه کنند و مدیریت شهری را در دست بگیرند.

گفتنی است، در این مراسم احمد محمدی‌ملا‌لر به عنوان شهردار جدید‌ خاکعلی از شهرها‌ی شهرستان آبیک منصوب شد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول