اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری دوازدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سید حسین آیت‌اللهی

خبرگزاری فارس: دوازدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سید حسین آیت‌اللهی، امام جمعه فقید جهرم بعد از ظهر امروز در این شهرستان برگزار شد.

برگزاری دوازدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سید حسین آیت‌اللهی

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، مراسم دوازدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله سید حسین آیت‌اللهی، امام جمعه فقید جهرم بعد از ظهر امروز همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق (ع) در حسینیه آیت‌الله آیت‌‌اللهی (ره) این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مردم و مسئولان شهرستان‌های استان فارس برپا می‌شود از مقام علمی حضرت آیت‌الله سید عبدالعلی آیت‌اللهی، امام جمعه فقید لارستان نیز تجلیل شد.

همچنین در حاشیه این مراسم، نمایشگاه عکس، پوستر و «سی دی» سخنرانی‌های آن مرحوم، توسط مرکز حفظ، تنظیم و نشر آثار آیت‌الله آیت‌اللهی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

به گزارش فارس، آیت‌الله سید حسین آیت‌اللهی ‍(ره) فرزند مرجع فرزانه آیت‌الله‌العظمی سید عبدالمحمد آیت‌اللهی (ره) ‌و نوه مرجع مجاهد،‌ علامه جلیل‌القدر آیت‌الله‌العظمی حاج سید عبدالحسین نجفی لاری (ره) و از سلسله جلیل‌سادات موسوی است که نسب وی از طریق امامزاده رکن‌الدین مدفون در دزفول به حضرت حمزه فرزند امام موسی‌بن جعفر (ع) مدفون در ری می‌رسد.

وی همزمان با قیام آیت‌الله کاشانی فرصت مناسبی یافت تا به صف مبارزان علیه استعمار به رهبری آیت‌الله کاشانی بپیوندد و چند بار توسط رژیم منحوس پهلوی دستگیر و روانه زندان اوین شد.

با آغاز نهضت امام خمینی (ره) در سال 1342 آیت‌الله آیت‌اللهی (‌ره) ‌با شناخت و معرفتی که نسبت به امام داشت همگام با نهضت وی تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جهرم را به یکی از کانون‌های گرم مبارزاتی انقلاب تبدیل کرد و به علت ایراد سخنرانی‌ها، افشاگری‌ها و ترتیب‌دادن راهپیمایی در سال 1342، سازمان اطلاعات و امنیت کشور (ساواک) وی را دستگیر و روانه زندان اوین کرده و پس از چند ماه تحمل سختی، رنج و شکنجه دوباره به جهرم مراجعت کرد.

پس از پیروزی انقلاب و با وجود توطئه‌های شوم دشمنان به ویژه منافقان در اکثر شهرهای ایران، حضور مؤثر و هدایت‌گر آیت‌الله آیت‌اللهی (ره) در جهرم مانند سدّی استوار مانع هرگونه رخنه و آشوب در صفوف آهنین این ملت بود و با آغاز جنگ تحمیلی، شهرستان جهرم با هدایت‌گری آن مجاهد خستگی‌ناپذیر سهم عظیمی در دفاع از این مکتب داشت.

آیت‌الله سید‌ حسین آیت‌اللهی پس از عمری تلاش و مجاهدت و تحمل رنج و زحمت طاقت‌فرسا در امر تبلیغ دین و مکتب حقه جعفری و پس از سال‌ها مبارزه با نفس و جهاد در سحرگاه نوزدهم ماه شوال در ایام شهادت رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر‌صادق‌ (ع) مطابق با بیست و پنجم دی‌ ماه 1379 به دیدار معبود شتافت و جان مالامال از عشق و ارادت مردم را در داغ هجران گداخت.

آنچه بیش از هر چیز از مرحوم آیت‌الله آیت‌اللهی به یادگار مانده نوارهای سخنرانی هدایت‌گرانه در طول سال‌های مجاهدت و بحث و ارشاد در قالب یک‌هزار و 500 نوار بوده که همگی در مسیر هدایت و آگاهی مردم و حمایت از اهل‌ بیت عصمت و طهارت (ع)، بوده است.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول