اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تعاون خراسان جنوبی خبر داد

ارتباط تنگاتنگ 57 درصد کشورهای در حال توسعه با تعاون

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل تعاون خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بیش از 57 درصد کشورهای در حال توسعه ارتباط تنگاتنگی با تعاونی‌های مختلف دارند.

ارتباط تنگاتنگ 57 درصد کشورهای در حال توسعه با تعاون

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حسن احترامی ظهر امروز در همایش تعاون، اشتغال و توسعه در شهرستان فردوس اظهار کرد: تعاون ریشه در گذشته‌های بسیار دور دارد و چون سبب مشارکت، همدلی و همراهی افراد جامعه می‌شود نقش به سزایی در پیشبرد اهداف کشور دارد.

وی افزود: بر اساس گزارش دبیرکل سازمان ملل در حال حاضر نیمی از جمعیت جهان معادل 800 میلیون نفر با انواع تعاونی‌های مختلف ارتباط تنگاتنگی دارند.

معاون امور تعاونی‌های اداره کل تعاون خراسان جنوبی تصریح کرد: تاثیرگذاری تعاونی‌ها در سطح جهانی سبب شده تا سال جاری را سال بین‌المللی تعاون نامگذاری کنند.

احترامی تعاون را یکی از بخش‌هایی که می‌تواند آحاد افراد جامعه را به مشارکت دعوت کند، دانست و یادآور شد: در سند چشم‌انداز کشور مسئولیتی خطیر برای بخش تعاون ترسیم شده و آن رسیدن به سهم 25 درصد در اقتصاد کشور است.

*فعالیت یک‌هزار و 775 تعاونی در استان خراسان جنوبی

معاون امور تعاونی‌های اداره کل تعاون خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 775 تعاونی در سطح استان خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند که از این تعداد یک‌هزار و 385 تعاونی فعال و بقیه به صورت نیمه فعال است.

احترامی از تشکیل تعداد 181 تعاونی فعال طی سال گذشته در سطح استان خراسان جنوبی خبر داد و افزود: سال گذشته همچنین تعداد 19 تعاونی در سطح شهرستان فردوس تشکیل شده است.

وی استعداد و ظرفیت شهرستان فردوس برای ایجاد تعاونی‌ها را بسیار مطلوب دانست و تصریح کرد: باید فرهنگ مشارکت و فواید آن را برای افراد جامعه تبیین کرد تا تعاونی‌های بیشتری در سطح شهرستا‌ن‌ها تشکیل شود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول