اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پرویز شیخ‌طادی:

حمایت از سینمای ارزشی نباید شعاری باشد

خبرگزاری فارس: کارگردان فیلم روزهای زندگی گفت: حمایت از سینما و فیلم‌های ارزشی نباید شعاری باشد و باید حمایت واقعی از این فیلم‌ها صورت گیرد.

حمایت از سینمای ارزشی نباید شعاری باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی پنجمین دوره همایش اندیشه‌های آسمانی ویژه هنرمندان مسجدی کشور، پرویز شیخ‌طادی اظهار کرد: اغلب هنرمندان به نوعی در حوزه هنری خود متعهد هستند اما به دلیل آنکه برگشت سرمایه برای دست‌اندرکاران فیلم مهم است، کم‌کاری در زمینه‌های فیلم‌هایی با دستمایه مذهبی و اعتقادی در حوزه سینما انجام شده است.

این کارگردان سینما با اشاره به نقش مسجد در ارتقای هنر ارزشمند در سینما گفت: مساجد می‌توانند با تشویق تجمعات خود به تماشای فیلم‌های معناگرای ارزشی، به اقتصاد این فیلم کمک کرده و در نشست‌هایی به گفت‌وگو و تحلیل سینمای ارزش‌گرا بپردازند.

وی با بیان اینکه امروزه ملاک خوب یا بد بودن یک فیلم آمار فروش آن است، اظهار داشت: تاکتیک بچه‌های مسجد باید این باشد که خانواده‌های خود را تشویق به تماشای فیلم‌های ارزشی و ارزشمند کنند به عبارتی نگذارند سالن سینما برای چنین فیلم‌هایی خالی باشد.

کارگردان فیلم سومین روز پس از مرگ ادامه داد: در گذشته خاکریز در جبهه‌ها بود اما اکنون یکی از این خاکریزها، به سالن سینما منتقل شده است از این‌رو نباید فیلم‌سازان ارزشی در سینما تنها بمانند.

وی با اشاره به موقعیت بی‌مانند هنری سینما، اظهار داشت: سینمای ارزشی نیازمند پشتیبانی فکری و مالی است که بچه‌های مسجد و بسیج می‌ توانند این کار را انجام دهند.

نویسنده و کارگردان دفتری از آسمان با بیان اینکه حمایت شعاری از فیلم‌های کافی نیست، گفت: نباید حمایت از فیلم‌های ارزشمند لفظی و زبانی باشد باید حمایت واقعی از جمله حضور مردم در سالن‌های سینما صورت گیرد.

وی اظهار داشت: از آنجا که ملاک ارزش‌گذاری فیلم‌ها فروش است چنانچه حمایتی از فیلم‌های معناگرا صورت گیرد، هم  فیلم‌سازان ارزشمند تشویق می‌شود و هم جریان‌سازی در مسیر اندیشه تمدن‌ساز امروز ایران اسلامی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول