اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان اصفهان:

برهنگی و خشونت دو ابزار در اختیار سینمای بی‌هویت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: برهنگی و خشونت دو ابزار موثری است که در اختیار سینمای بی‌هویت قرار گرفته و به دور از هر معنی و مفهوم به تاخت و تاز در دنیا مشغول است.

برهنگی و خشونت دو ابزار در اختیار سینمای بی‌هویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمود شالویی در مراسم بزرگداشت روز ملی سینما در مجموعه فرهنگی، هنری فرشچیان اظهار کرد: با فرصت‌های اندکی که در اختیار داریم باید بیشترین بهره را از آن برد، اگر چه از امکانات چندانی برخوردار نباشیم.

وی با اشاره به اینکه اصفهان شهر هنرخیزی است، تصریح کرد: در این استان دستگاه‌های فرهنگی مانعی برای امور فرهنگی نیستند و همگی همراهند ولو اینکه در حد قول باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان سینمای امروز دنیا را درگیر دو مقوله برهنگی و خشونت دانست و اضافه کرد: این دو مقوله سرلوحه سینماهای بی‌هویت است و به تاخت و تاز در دنیا مشغول است و در جاهایی که با ریشه‌های عمیق فکری سر و کار دارد درجا زده است.

وی ادامه داد: سینمای ایران به دور از این دو مقوله منحوس خواهان عرضه خود است آن هم با دو عنصر معنی و مفهوم که در سینمای جهان پیدا نمی‌شود.

شالویی افزود: با مراجعه به ادبیات ایرانی و استفاده از تمثیل‌ها و حکایت‌های گفته شده بیشترین بهره را در ساخت فیلم‌های کوتاه می‌توان برد و به این گونه دنیای مهاجم را سر جای خود نشاند.

وی در ادامه با بیان انتقادی که همیشه از این اداره برای کمبود سالن می‌شود، تاکید کرد: با تحقیقاتی که این اواخر انجام شده 22 سالن در شهر اصفهان، 22 سالن در شهرستان‌های استان و در مجموع 44 سالن در سطح استان داریم که باید از این سالن‌ها بهترین استفاده را کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در مورد مهاجرت استعداد‌های سینمایی استان اصفهان به تهران اظهار کرد: هجرت کردن قوه ذهنی را وسعت می‌بخشد و فعالیت در اصفهان یا تهران اهمیتی ندارد، بلکه خورشید وقتی نورافشانی می‌کند همه جا را روشن می‌کند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول