اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با نکوداشت «ملا عبدالرحیم دماوندی»

تصنیف «صبح بیداری» در دماوند رونمایی می‏شود

خبرگزاری فارس: مسئول انجمن موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند از رونمایی تصنیف «صبح بیداری» همزمان با نکوداشت «ملا عبدالرحیم دماوندی» خبر داد.

تصنیف «صبح بیداری» در دماوند رونمایی می‏شود

فرهاد کیاماری امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: دفتر موسیقی اداره ارشاد اسلامی شهرستان دماوند دو طرح عمده را در دست اجرا داشت.

وی ادامه داد: یکی از این دو طرح هنری، تصنیف «دماوند» بود که توسط هنرمندان مجموعه انجمن موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند انجام شد.

کیاماری اضافه کرد: این اثر هنری در زمینه موسیقی با توجه به مضامینی همچون زیبایی‏های طبیعی، آثار تاریخی، بزرگان تاثیرگذار و چهره‏های اساطیری دماوند تهیه و تولید شده است.

مسئول انجمن موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند افزود: در حال حاضر این تصنیف در اغلب همایش‏ها و سمینارهای ملی و منطقه‏ای شهرستان دماوند به صورت نماهنگ به نمایش درمی‏آید.

وی با اشاره به دیگر اثر خلاقانه این انجمن خاطرنشان کرد: «صبح بیداری» دیگری اثری است که با تلاش‏های شبانه‏روزی مجموعه انجمن موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند خلق شده است.

وی تصریح کرد: مضمون این اثر، بیداری اسلامی جاری در منطقه خاورمیانه، شاخ آفریقا و حتی قلب نظام سرمایه‏داری است.

مسئول انجمن موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند افزود: ساخت چنین اثری از عمق توجه هنرمندان شهرستان دماوند به موضوعات مهمی همچون بیداری اسلامی نشات می‏گیرد.

کیاماری اضافه کرد: در حال حاضر همه مراحل تولید و تهیه این اثر هنری با همکاری صمیمانه مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند پشت سر گذاشته شده است.

وی ادامه داد: طبق برنامه‏ریزی‏های به عمل آمده قرار است این اثر زیبا همزمان با آیین نکوداشت ملا عبدالرحیم دماوندی، عالم جلیل‏القدر این دیار رونمایی شود.

مسئول انجمن موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند افزود: رونمایی این اثر با چنین مراسم مهمی موجب افتخار هنرمندان دماوندی است.

کیاماری اضافه کرد: هدف انجمن موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند البته با حمایت مسئولان امر تداوم در تولید آثاری فاخر و متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول