اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف شهرستان ساری:

2227 موقوفه در شهرستان ساری وجود دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری از وجود دو هزار و 227 موقوفه در شهرستان ساری خبر داد.

2227 موقوفه در شهرستان ساری وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت الاسلام مسعود قربانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب گفت: ما باید گوش به فرمان مقام عظمای ولایت باشیم و اخطارهای ایشان را جدی بگیریم و هوشیارانه عمل کنیم.

قربانی درباره تعداد موقوفات، رقبات و اماکن مذهبی در این شهرستان بیان داشت:در شهرستان ساری دو هزار و 227 موقوفات وجود دارد که از این تعداد دو هزار و 12 موقوفات متصرفی و 215 موقوفات غیر متصرفی است.

وی درباره تعداد رقبات در ساری افزود: در ساری 24 هزار و 336 رقبات اعم از متصرفی و غیرمتصرفی وجود  دارد که از این تعداد 16 هزار و 796 رقبات متصرفی و هفت هزار و 540 تا از رقبات غیرمتصرفی است.

وی بیان داشت : در شهرستان ساری تعداد 290 بقعه و 542 مسجد و 349 حسینیه و 361 تکیه وجود دارد، که در ماه‌های محرم و صفر و رمضان و ماه‌های دیگر، در مناسبات دینی ، مردم مسلمان به عزاداری و انجام تکالیف اسلامی و دینی خویش می‌پردازند.

قربانی تعداد قبرستان و غسالخانه شهرستان ساری را به ترتیب 17 و 4 عنوان کرد.

وی  از وجود 12 حوزه علمیه دینی در این شهرستان خبر داد و گفت: در این حوزه‌های علمیه طلاب مشغول تعلیم و تربیت اسلامی و آموزش علمی و دینی هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری با اشاره به وجود تعداد زیاد موقوفات و اماکن مذهبی در ساری گفت: وجود این اماکن که یقینا بار مالی زیادی را بر دوش واقفان و سازند‌گان آن گذاشته است و با این حال همه آن را مومنین با عشق و علاقه وافر انجام داده‌اند، پتانسیل و ظرفیتی پربار برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای جذب و هدایت اقشار مختلف مردم، به‌ویژه قشر نوجوان و جوانان این مرز و بوم به اسلام و انقلاب و اهل بیت علیهم الاسلام است.

انتهای پیام/ی30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول