اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اوزان پنجم و ششم قهرمانی کشور

تکواندوکاران قمی با کسب 2 مدال درخشیدند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت تکواندو استان قم گفت: تکواندوکاران آینده دار و پشتوانه‌های این رشته در قم موفق به کسب دو مدال مسابقات قهرمانی کشور شدند.

تکواندوکاران قمی با کسب 2 مدال درخشیدند

علی افکاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: در ادامه روند رو به رشد تکواندو قم در مسابقات قهرمانی کشور، تکواندوکاران قمی عملکرد قابل توجهی داشتند و با کسب دو مدال نقره و برنز از پیکارهای قهرمانی کشور با دست پر بازگشتند.

وی با بیان اینکه برترین‌های مسابقات تکواندو قهرمانی خردسالان کشور معرفی شدند اظهار کرد: در حالی که تیم قم با ترکیب کامل با حریفان رقابت کرد، پیکارهای تکواندو خردسالان پسر قهرمانی کشور با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

رئیس هیئت تکواندو استان قم ادامه داد: بیستمین دوره مسابقات قهرمانی پسران کشور با حضور تکواندوکاران 30 استان سراسر کشور به میزبانی هیئت تکواندو استان تهران در خانه اختصاصی تکواندو تهران برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: در روز نخست مسابقات تکواندوکاران شرکت‌کننده در پیکارهای قهرمانی خردسالان کشور برای کسب عناوین برتر اوزان فرد با یکدیگر رقابت کردند و در روز دوم نیز رقابت تکواندوکاران حاضر در اوزان زوج به انجام رسید.

افکاری بیان داشت: در این دوره از مسابقات 280 تکواندوکار به همراه 135 نفر به عنوان کادر فنی حضور داشتند که در پایان دو روز رقابت مدعیان در مسابقات قهرمانی خردسالان پسر کشور، دو تکواندوکار قمی در بین نفرات برتر در اوزان مختلف قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در حالی که تکواندوکاران قمی در مسابقات رده سنی خردسالان قهرمانی کشور در تمام اوزان شرکت کرده بودند، در وزن پنجم و همچنین وزن ششم دو تکواندوکار تیم اعزامی هیئت قم موفق به کسب جواز صعود به جمع چهار نفر برتر اوزان خود شدند اما کار آنها با کسب مدال نقره و مقام نایب قهرمانی و همچنین مقام سوم و نشان برنز این دوره از پیکارها به پایان رسید.

رئیس هیئت تکواندو استان قم عنوان کرد: در وزن پنجم علیرضا دارابی نماینده تیم اعزامی هیئت تکواندو قم بود که بعد از موفقیت در مراحل مختلف به دیدار نهایی رسید تا شانس خود را برای کسب عنوان قهرمانی و کسب مدال طلای این مسابقات بیازماید.

رئیس هیئت تکواندو استان قم بیان کرد: دارابی که در آینده از نفرات پر امید تکواندو قم در رده‌های سنی بالاتر خواهد شد در دیدار نهایی با علیرضا محمدی از تیم (الف) تهران رقابت کرد اما این پیکار به سود حریف به پایان رسید و بدین ترتیب نماینده شایسته تکواندو استان قم در وزن پنجم به مقام نایب قهرمانی و نشان نقره کشور دست یافت، ضمن اینکه در این وزن تکواندوکاران تیم‌های هیئت گیلان و قزوین به صورت مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند.

وی عنوان داشت: دیگر مدال تیم اعزامی قم را مهدی سیامکی در وزن ششم کسب کرد و این تکواندوکار صاحب نشان برنز شد.

افکاری عنوان کرد: سیامکی مبارزات زیبا و قدرتمندانه‌ای را تا مرحله نیمه نهایی وزن ششم به نمایش گذاشت اما در دیدار رده بندی برای کسب مقام سوم با حریفان رقابت کرد و به مقام سوم دست یافت در حالی که در این وزن نمایندگان البرز و اصفهان اول و دوم شدند.

رئیس هیئت تکواندو استان قم اظهار کرد: حریفان تکواندوکاران خردسال با استعداد تکواندو قم در این دوره از پیکارهای تکواندو قهرمانی خردسالان کشور، رقبای سرسختی بودند اما این مسابقات نشان داد که قم سرشار از استعدادهای تکواندو است.

وی ادامه داد: از مربیان پرتلاش هیئت به سبب تلاش‌های زیادی که برای کسب پیشرفت بیشتر در تکواندو قم انجام می‌دهند، تقدیر می‌کنیم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول