اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز:

وضعیت برخی نگارخانه‌های شیراز در شأن هنر نیست

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت: وضعیت برخی نگارخانه‌های شیراز در شأن هنر نیست.

وضعیت برخی نگارخانه‌های شیراز در شأن هنر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد فرخ‌زاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر اهمیت هنر، توجه ویژه به این مقوله را از جمله موضوعات مورد توجه شهرداری عنوان کرد و اظهار داشت: باید خلأهای فرهنگی از طریق توجه ویژه به مقوله هنر کم شود.

وی با اشاره به امکاناتی که شهرداری شیراز در اختیار هنرمندان قرار داده است، اضافه کرد: آمادگی داریم که با کمترین هزینه، آثار هنرمندان را در سه نگارخانه آبگینه واقع در بلوار شهید چمران، نگارخانه مشرقی واقع در خواجوی کرمانی و نگارخانه ملی واقع در باغ ملی در معرض دید همشهریان قرار دهیم.

فرخ‌زاده وجود کمپ مسافری، اسباب‌بازی کودکان و قلعه بادی همراه با آلودگی صوتی، تردد اراذل و اوباش در محوطه پارک، وجود کارتن خواب‌ها و متکدیان و ... را از جمله مشکلات اطراف این نگارخانه‌ها عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی نگارخانه فارس توسط حوزه هنری، عدم توان مالی بعضی هنرمندان، گرایش نداشتن جوانان به رشته‌های هنری، برگزار نشدن جشنواره‌ها و ... از جمله دلایل عدم استقبال از نگارخانه‌ها است.

وی با بیان اینکه هنر، حس تعالی‌طلبی و خلق زیبایی‌های نشأت گرفته از انوار الهی است، تصریح کرد: هر فرد از بدو تولد و حتی قبل از آن ویژگی‌های وراثتی، حس زیبایی شناختی و زیبایی پسندی را در وجود خود به صورت نهادینه دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت: بهره‌گیری از آثار هنرمندان در منظر شهری اقدامی فاخر و منحصر به فرد در توجه به ذائقه مردم زیبادوست شیراز به عنوان شهری بین‌المللی و سومین شهر مذهبی ایران اسلامی است.

فرخ‌زاده افزود: دیدن آثار هنری در هیاهو و ازدحام این شهر شلوغ نقصان‌های فردی و اجتماعی را کاهش داده و ضمن بازگرداندن آرامش موجب علاقمندی و استحکام بنیان خانواده و رونق فضاهای نمایشگاهی هنری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر چقدر از هنر فاصله بگیریم از روح معنوی و انسانی فاصله گرفته‌ایم، گفت: انباشت و طولانی‌شدن این فاصله موجب بروز خسارات جدی در زندگی فردی و اجتماعی و افزایش خشونت‌ها و برخی بی‌بندوباری‌ها می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز ادامه داد: زمانی که خود ما بهترین مکاتب هنری را داریم، چنانچه به آن واقف باشیم، در حقیقت برخی از آثار و مدهای وارداتی و بی‌هویت را انتخاب نمی‌کنیم.

فرخ‌زاده یکی از راه‌های بسیار موفق در احیای امر به معروف و نهی از منکر را توجه به هنر و هنرمندان الگو و متعهد دانست و گفت: این امر می‌تواند راهگشای بسیاری از روزنه‌های مسدود شده از بی‌هنری برخی از برخوردهای غیرکارشناسی باشد.

وی گفت: انتظار هنرمندشدن از برخی افراد نیست بلکه توقع، درک صحیح از مقوله هنر است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز با ابراز نگرانی از وضعیت نابسامان برخی نگارخانه‌های شیراز خاطرنشان کرد: برخی از نگارخانه‌ها و اماکن فرهنگی ما در بدترین نقاط شهر و با کم‌ترین امکانات بنا شده‌اند، به گونه‌ای که هیچ آثار هنری قابل نمایش در آنها نیست و امنیت آنها نیز نیاز به تضمین دارد.

فرخ‌زاده تصریح کرد: هر متولی در این عرصه به وظایف خود عمل نکند باید به نسل فعلی و آینده پاسخ‌گو باشد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول