اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

لاف جدید اسرائیلی‌ها درباره توان مقابله با ایران از طریق امواج الکترومغناطیسی

خبرگزاری فارس: در حالی که سران نظامی و سیاسی اسرائیل به ناتوانی تل‌آویو برای حمله به ایران اذعان کرده‌اند،‌ روزنامه «ساندی تایمز» مدعی شد صهیونیست‌ها می‌توانند با استفاده از امواج الکترومغناطیسی، ایران را به عصر حجر باز گردانند!

لاف جدید اسرائیلی‌ها درباره توان مقابله با ایران از طریق امواج الکترومغناطیسی

به گزارش فارس، هفته‌نامه انگلیسی «ساندی تایمز» با انتشار گزارشی به نقل از کارشناسان دفاعی اسرائیل مدعی شد، رژیم صهیونیستی به عنوان بخشی از اقدام خود علیه برنامه هسته‌ای ایران، می‌تواند با امواج الکترومغناطیسی (EMP)، جمهوری اسلامی ایران را زمین گیر کند و این کشور را به دوران عصر حجر باز گرداند!

در این گزارش ادعا شده، همزمان با مطرح شدن بحث حمله به ایران در میان سیاستمداران اسرائیلی، استفاده احتمالی از چنین سلاحی در بخش‌های متعدد مطرح شده است.

«بیل گرتز»، کارشناس برجسته آمریکایی در حوزه دفاعی در این باره گفته که آژانس‌های جاسوسی آمریکا از نگرانی فزاینده درباره اقدام اسرائیل در استفاده از انفجارهای هسته‌ای برای مختل کردن همه سیستم‌های الکترونیک در ایران خبر داده‌اند.

ساندی تایمز نوشت: فناوری امواج الکترومغناطیسی که فناوری غیرکشنده محسوب می‌شوند،‌ سال‌هاست کشف شده است. امواج الکترومغناطیسی در واقع، انفجار شدید انرژی گاماست که با کمک میدان‌های مغناطیسی زمین عمل می‌کند و جریان قدرتمندی تولید می‌کند. این انفجار شوکی ایجاد می‌کند که به سوختن مدارها و وسایل الکترونیکی منجر می‌شود.

بر اساس این گزارش، هر چند، در ابتدا از امواج الکترومغناطیسی به عنوان اثر حاشیه‌ای تست‌های هسته‌ای یاد می‌شد،‌ اما اکنون از طریق ابزارهای غیر هسته‌ای نظیر ژنراتورهای میکرو ویو می‌توان این امواج را تولید کرد. چنین امواجی می‌تواند ارتباطات مالی، حمل و نقل و خدمات اضطراری را از کار اندازد.

ادعای این روزنامه انگلیسی درباره توان اسرائیل برای آسیب زدن به فعالیت‌های هسته‌ای و الکترونیکی ایران در حالی مطرح شده است که این رژیم حتی توان نظامی لازم برای حمله به ایران را ندارد. اثبات این مدعا درگیری اسرائیل با حزب‌الله لبنان در جنگ‌ 33 روزه بود که با ناکامی صهیونیست‌ها پایان یافت.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول