اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا:

نه ایران و نه آمریکا، هیچکدام گزینه نظامی را جدی نگرفته‌اند/ اسرائیلی‌ها بسیار آشفته‌اند

خبرگزاری فارس: «مایک راجرز» روز گذشته یک بار دیگر بر روایت خود از دیدار انجام شده بین نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی و سفیر آمریکا در اسرائیل تاکید کرده و گفت نتانیاهو باور ندارد که اوباما قصدی برای حمله به ایران داشته باشد.

نه ایران و نه آمریکا، هیچکدام گزینه نظامی را جدی نگرفته‌اند/ اسرائیلی‌ها بسیار آشفته‌اند

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، «مایک راجرز» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا یک بار دیگر تاکید کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در دیداری که 2 هفته پیش با «دن شاپیرو» سفیر آمریکا در اسرائیل داشته، به شدت از موضع آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرده است.

وی این صحبت را روز گذشته در مصاحبه با رادیو میشیگان مطرح کرده و گفته است که نتانیاهو در این دیدار عصبی، پریشان و مضطرب بوده است.

راجرز پیش از این روز سه‌شنبه هم این صحبت را مطرح کرده و گفته بود که بحث و گفتگوی نتانیاهو و شاپیرو، از معنای رایج آن در ادبیات دیپلماتیک بسیار دور بود و کمترین شباهتی به یک گفتگوی دیپلماتیک نداشت.

به گفته وی، نتانیاهو در این دیدار آرامش خود را از دست داده و شروع به توبیخ شاپیرو کرده است. او همچنین افزوده است که نحوه برخورد نتانیاهو کاملا مشخص کرده است که اسرائیلی‌ها صبر خود نسبت به دولت اوباما را از دست داده‌اند.

راجرز می‌گوید نتانیاهو در بخشی از صحبت‌های خود به شاپیرو گفته است: «موضع اسرائیل اینه، هی گوش کن، شما باید به ما بگویید، یعنی اگر می‌خواهید ما صبر کنیم، که این چیزی است که این دولت (دولت اوباما) گفته، که شما باید صبر کنید، شما باید صبر کنید، شما باید صبر کنید... اما حالا شما هم باید به ما (اسرائیلی‌ها) بگویید که خط قرمز چه وقتی است، اونوقته که ما می‌تونیم تصمیم بگیریم که این برنامرو متوقف کنیم یا نکنیم».

این نماینده ارشد مجلس نمایندگان آمریکا همچنین می‌گوید که به عقیده نتانیاهو، ایران تنها 4 تا 8 هفته تا ساخت اولین بمب هسته‌ای خود فاصله دارد و ضمنا او باور نمی‌کند که اوباما به ایران حمله کند.

او افزوده است: «در حال حاضر اسرائیلی‌ها باور نمی‌کنند که دولت (دولت آمریکا) زمانی که می‌گوید تمام گزینه‌ها روی میز است، در این گفته خود جدی باشد. و مهمتر از آن، اینکه ایرانی‌ها هم این را جدی نمی‌گیرند، و به همین دلیل است که (این) برنامه (برنامه هسته‌ای) همچنان پیش می‌رود».

وی نهایتا در پایان این مصاحبه گفته است: «در حال حاضر، آن‌ها (اسرائیلی‌ها) بسیار آشفته هستند، چراکه نمی‌دانند پس از انتخابات چه اتفاقی می‌افتد، و عقیده دارند که پنجره آن‌ها برای تاثیرگذاری بر برنامه (هسته‌ای ایران) شروع به بسته شدن کرده است (به زودی اسرائیل توان ضربه زدن به برنامه هسته‌ای ایران را نخواهد داشت)».

در هفته گذشته هم سخنگوی نتانیاهو و هم شخص شاپیرو تلاش کردند تا این دیدار را از اساس رد کنند، اما راجرز تاکید کرده است که این دیدار رخ داده و نتانیاهو انتقادات شدید خود را متوجه سفیر آمریکا کرده است.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول