اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نیویورک‌تایمز:

گزارش آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران، اسرائیل را در تنگنا قرار داد

خبرگزاری فارس: یک روزنامه آمریکایی با اشاره به گزارش روز گذشته آژانس در خصوص برنامه هسته‌ای ایران نوشت این گزارش رژیم صهیونیستی‌ را در تنگنا قرار می‌دهد.

گزارش آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران، اسرائیل را در تنگنا قرار داد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز»، گزارش روز گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران، اسرائیل را تحت فشار قرار داده است و این مسئله را مستند می‌کند که ایران در حال عبور از آنچیزی است که اسرائیل برای مدتها آن را خط قرمز خود می‌دانسته و آن قابلیت تولید سلاح‌های هسته‌ای برای حمله به اسرائیل است.

نیویورک‌تایمز با اشاره به گزارش آژانس درباره برنامه هسته ای ایران ادامه داد که تغییر سیاست اسرائیل در قبال برنامه هسته‌ای ایران یا اینکه اقدام نظامی یکجانبه اسرائیل علیه ایران، مسئله‌ای است که چرخه درونی اسرائیل نیز در خصوص آن اتفاق نظر ندارد زیرا به نظر می‌رسد که برنامه هسته‌ای ایران به زودی فراتر از قابلیت نظامی اسرائیل می‌رود.

نیویورک‌تایمز ادامه داد که گزارش «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شرایط بحرانی که رژیم صهیونیستی به دنبال جلب حمایت واشنگتن در حمله به ایران بود، منتشر شد و کارشناسان نظامی تأکید کرده‌اند که کارآمدی حمله اسرائیل به ایران کاهش پیدا کرده است زیرا بسیاری از عملیات‌های هسته‌ای ایران به صورت زیرزمینی انجام می‌شود.

سران صهیونیست‌ نیز از نظر سیاسی نگران هستند که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر 2012 آمریکا، به واسطه نتیجه این انتخابات اهرم فشار خود را از دست بدهند و همچنین نگران هستند که حمله به ایران قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، واشنگتن را به خشم آورد.

بر اساس این گزارش، گرچه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل و «ایهود باراک» وزیر جنگ این رژیم در تصمیم نهایی نقش مهمی دارند اما توجه‌ عموم به سمت گروه 14 نفره از وزرای اسرائیلی موسوم به کابینه داخلی معطوف شده است و «یوسی ملمان» نویسنده «جاسوس‌ها علیه آرماگدون»، تاریخچه جاسوسی اسرائیل، می‌گوید که اقدام نظامی به طور معمول به موافقت اکثریت 12 یا 13 نفر از اعضای این گروه بستگی دارد که هم‌اکنون اعضای این گروه با یکدیگر اختلاف دارند.

سه الی 4 نفر از این وزرا ظاهرا با حمله مستقل اسرائیل مخالف و ظاهراً 6 نفر از آنها موافق و «موشه یعالون» معاون نخست‌وزیر اسرائیل و «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه این رژیم نیز اصلا حاضر نشدند در این باره مصاحبه کنند.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول