اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مخابرات اصفهان اعلام کرد

کلاهبرداری جدید پیامکی در کمین مشترکان همراه اول

خبرگزاری فارس: کلاهبرداری جدید پیامکی در کمین مشترکان همراه اول در چند روز گذشته به وسیله خط ایرانسل آغاز شده است.

کلاهبرداری جدید پیامکی در کمین مشترکان همراه اول

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات استان اصفهان، در این کلاهبرداری، ابتدا پیامکی با مضمون برنده شدن مشترک در طرح ثامن ارسال می‌شود که در این پیامک از مشترک خواسته می‌شود که کد ملی خود را به منظور تایید ارسال کند.

اگر مشترک کد ملی خود را ارسال کند پیامک دومی مبنی بر درخواست مشخصات عابربانک مشترک از جمله شماره کارت، کد موجود بر روی کارت و رمز دوم کارت به منظور دریافت وجه جایزه ارسال می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است، در چند روز گذشته تماس‌های بسیاری از سوی مردم درباره این کلاهبرداری صورت گرفته است.

اگر مشترکی مشخصات عابربانک خود را ارسال کند تبهکاران به راحتی می‌توانند حساب بانکی او را تخلیه کنند.

این پیامک‌ها از طریق شماره‌های تلفن همراه اپراتورهای دیگر ارسال شده است و اگر مشترکی چنین پیامکی دریافت کند مطمئن باشد که این پیامک دروغین و برای کلاهبرداری ارسال شده است و به آن پاسخ ندهد.

هم‌چنین این گزارش می‌افزاید، اسامی برندگان طرح‌های همراه اول فقط از طریق پایگاه اینترنتی این اپراتور به نشانی mci.ir اعلام می‌شود.

موضوع این کلاهبرداری به پلیس فتا اصفهان اطلاع داده شده و اقدامات لازم برای شناسایی این کلاهبرداران و برخورد با آنها در حال انجام است.

به گفته این گزارش، اگر مشترکی خواستار عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی انبوه است می‌تواند آن را به سامانه 9990 اطلاع دهد و شرکت مخابرات نمی‌تواند برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از طریق شماره‌های تلفن معمولی  اقدامی انجام دهد و خود مشترکان باید در این زمینه هوشیار باشند.

روابط عمومی شرکت مخابرات استان اصفهان از مشترکان تلفن همراه خواست که به شماره‌های تلفنی که آن را نمی‌شناسند پاسخ ندهند و تحت هیچ عنوان اطلاعات شخصی و مالی خود را ارسال نکنند.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول