اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با انعقاد تفاهم‌نامه‌ صورت می‌گیرد

نظارت انجمن‌های تخصصی بر واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی در استان اصفهان

خبرگزاری فارس: معاون انجمن مصالح ساختمانی استان اصفهان گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که میان کانون کارفرمایان و خانه صنعت و معدن استان انجام شده مقرر شد که نظارت‌ها به عهده انجمن‌های تخصصی این کار قرار داده شود.

نظارت انجمن‌های تخصصی بر واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی در استان اصفهان

رضا چینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان برگزاری نمایشگاه مقاوم‌سازی و سبک‌سازی مصالح ساختمانی اصفهان را ضعیف دانست و اظهار کرد: نمایشگاه‌ مصالح ساختمانی روز به روز ضعیف‌تر برگزار شده و میزان شرکت ‌کنندگان در آن نیز کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به کاهش بی‌اندازه بازدید کنندگان از نمایشگاه مصالح ساختمانی ادامه داد: حضور کم‌رنگ شرکت‌ کنندگان در این نمایشگاه به علت وجود مشکلات مالی و عدم حمایت شرکت نمایشگاه‌های استان نیز از جمله موارد افت کیفیت برگزاری نمایشگاه سال جاری بوده است.

معاون انجمن مصالح ساختمانی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه غرفه‌های نمایشگاهی از نظر شرکت‌ کننده نسبت به گذشته نصف شده اما شرکت نمایشگاه‌های استان حاضر نیست هیچ نوع تخفیفی بر مبالغ خود بدهد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی تاکید کرد: فشار بانک‌ها بر روی واحدهای تولیدی تا حدی افزایش پیدا کرده که این واحدها حتی برای تبلیغ محصولات خود حاضر نیستند در این نمایشگاه‌ها حضور پیدا کنند.

چینی با اشاره به کیفیت مصالح ساختمانی استان گفت: یک سری استاندارد برای مصالح ساختمانی تعریف شده و اکثر مصالحی که در حال تولید بوده با استاندارد روز مطابق است اما با مشکلاتی نیز رو به ‌رو هستیم.

معاون کانون کارفرمایان استان اصفهان از مشکلات پیش رو برای استانداردسازی مصالح ساختمانی سخن گفت و افزود: اداره‌کل استاندارد نیروی کافی برای نظارت بر چگونگی و کیفیت مصالح ساختمانی در موارد مصرفی ندارد و نیرویی در این زمینه ندارد.

وی ادامه داد: ما در زمینه بحث نظارت‌ها از سازمان نظام مهندسی انتظاراتی را داشتیم اما محقق نشده و مهندسان ناظر این سازمان به این کار رسیدگی نکردند.

چینی تاکید کرد: آخرین اقدامی که ما توانستیم در زمینه بحث نظارت‌ها انجام دهیم این است که کانون کارفرمایان استان به همراهی خانه صنعت و معدن تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل استاندارد استان منعقد کرده که مطابق با آن مقرر شد بحث نظارت‌ها به عهده انجمن‌های تخصصی این کار قرار بگیرد.

وی افزود: طی روزهای گذشته برای بازدید از چند واحد تولیدی مانند بتن و آجرنما مجوزی از سوی اداره استاندارد دریافت شد که نظارت‌ها بر آنها نیز آغاز شده است.

معاون انجمن مصالح ساختمانی استان اصفهان کیفیت تولیدات مصالح ساختمانی را مطلوب عنوان و تاکید کرد: در طول پنج سال گذشته ما به ویژه در زمینه بتن و نما به استانداردهای روز دنیا بسیار نزدیک شده‌ایم.

وی با اشاره به توانایی رقابت مصالح ساختمانی استان با مصالح ساختمانی کشورهای دیگر گفت: دولت موظف است در ساخت پروژه‌های دولتی خود به استفاده از مصالح بهتر و با کیفیت‌تر ملزم شود که تاکنون این مورد را به خصوص در پروژه‌های مسکن مهر رعایت نکرده است.

چینی ادامه داد: در زمینه ساخت نمای ساختمانی در پروژه‌های مسکن مهر استانداردهای درجه دو رعایت می‌شود اما ما این توان را داریم که استاندارد درجه یک و استاندارد درجه دو داشته باشیم و ملزم نیستیم از درجه دو استفاده کنیم.

وی از برخی مهندسان ناظر استان گلایه کرد و گفت: با توجه به داشتن مصالح ساختمانی با کیفیت در استان، برخی مهندسان ناظر از سایر استان‌های کشور مصالح غیر استاندارد وارد می‌کنند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول