به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، به روال هر هفته و هر سال در مدارس، برخی زنگها نواخته میشوند تا در واپس آن برخی مسائل را در قالب زنگ در ذهن کوچک کودکان یادآوری کنند، حال آنکه باید دید این زنگها چقدر تأثیرگذار هستند.
زنگ حجاب، زنگ آب، زنگ شیر، زنگ آهن، زنگ هستهای، زنگ ایثار، زنگ سلامت، زنگ پیوند اولیا و مربیان، زنگ مهر، زنگ مبارزه با استکبار جهانی، زنگ انقلاب، زنگ هوای پاک، زنگ دفاع مقدس و غیره و ... .
زنگها نواخته میشوند و در پس آن شادی کودکانه سر داده میشود به دنبالش کلاس درسی تعطیل و اندر خم آن بدو بدوها و شیطنتهای کودکانه آغاز میشود.
راستی این زنگها چقدر تأثیرگذارند؟
"نواختن زنگهای نمادین در مدارس، مخل نظام آموزشی است"، این سخن را چندی پیش یکی از مسئولان به زبان آورد.
قرار است در سال جاری تنها به سه مناسبت شامل روزهای بازگشایی مدارس "اول مهر"، دانشآموز و استکبارستیزی "13 آبان" و پیروزی انقلاب اسلامی "22 بهمن" زنگ نمادین در مدارس نواخته میشود.
پیامد نواختن زنگهای سلامت، هوای پاک و غیره و حضور دانشآموزان و معلمان در آیینهای مناسبتی طی سال موجب تعطیلی کلاسها و افت تحصیلی میشود.
باید با سامان یافتن زنگهای مناسبتی در مدارس از اختلال در نظام آموزشی و افت تحصیلی دانشآموزان جلوگیری شود.
و اکنون زنگها تمام نشده، جشنوارهها هم شروع شدند تا مثل بچهها، سر آدم بزرگها هم بیکلاه نماند.
جشنوارههایی مانند "گل محمدی"، "سیب گلاب"، "انار"، "پسته"، "خرما"، "ارگ راین"، "کلوتهای شهداد" و در نهایت جشنوارهای که این روزها سر برگزار شدن و نشدن آن بین فرمانداران اختلاف نظر است و آن جشنواره "گردو" است.
راستی این جشنوارهها چقدر توانستهاند در شناسایی ظرفیتها و سایر جاذبههای شهرستانها در بین سایر استانهای کشور مؤثر باشند؟
کاش این جشنوارهها هم ساماندهی میشد تا به دنبال برگزاری هر جشنواره آثار مثبت و منفی آن بررسی شود و در واقع این جشنوارهها راهی به سوی پیشرفت استانها باشند تا اجرای چشم و همچشمیها !!!
.................................
یادداشت از مریم بهادری
.................................
انتهای پیام/آ20/ژ1001