اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی:

سیاست کانادا به نفع اقتصاد و دیپلماسی کشورش نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌های در پیش گرفته شده از سوی کانادا به نفع اقتصاد و دیپلماسی این کشور نیست.

سیاست کانادا به نفع اقتصاد و دیپلماسی کشورش نیست

عباس رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: اخیراً دولت کانادا اقدام به تعطیلی سفارت این کشور در تهران کرد که این سیاست آن‌ها نشان می‌دهد دولتمردان این کشور مغزشان معیوب و معلول است و نمی‌توانند تحلیل درستی از مسائل داشته باشند.

وی تصریح کرد: البته کانادا به دلیل مشکلات فراوان مالی و اقتصادی در حال حاضر در صدد است نمایندگی خود را در کشورهای دیگر تعدیل و تعطیل کند تا از این طریق هزینه‌هایشان را پایین بیاورند، اما دیدیم از تعطیلی سفارت در تهران استفاده سیاسی کردند و یک ژست سیاسی گرفتند.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس ادامه داد: معمولاً کشوری همانند کانادا با انجام چنین اقداماتی آسیب بسیاری خواهد خورد هر چند این اقدام واکنش بسیار احمقانه آنان نسبت به نتایج اجلاس سران غیر متعهدها است.

رجایی با اشاره به اجلاس موفقیت‌آمیز نم در تهران گفت: جمهوری اسلامی با برگزاری این اجلاس در یک سطح بسیار خوبی از نگاه سیاسی قرار گرفت و توانست تأثیرگذاری خود را در بیش از دو سوم کشورهای جهان افزایش دهد و این مسائل باعث شده دشمنان نظام خود را در معرض خطر دیده و سیاست‌های خود را بر علیه نظام شکست خورده ببینند.

وی خاطر نشان ساخت: کانادا دولت وابسته به انگلیس است و  سیاست‌های این کشور به نوعی دنباله‌روی از سیاست‌های انگلیس و آمریکا است، بنابراین طبیعی بود که دولتمردان این کشور بعد از برگزاری اجلاس دست به چنین اقدامی بزنند.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس با بیان اینکه در طول 33 سال گذشته هر گاه ایران اسلامی به موفقیتی در عرصه بین‌المللی دست یافته است، بلافاصله بعضی از کشورهای همسو با استکبار سفارت خود را در تهران تعطیل کرده و سفارت ایران را در کشورشان مورد تهدید قرار داده‌اند ابراز داشت: این سومین باری است که چنین حرکتی از سوی کشورهای مخالف ایران صورت گرفته یک مورد بعد از پیروزی ایران در جنگ و مورد دیگر پس از پیروزی ایران در بحث انرژی هسته‌ای بود که برخی از کشورها اقدام به تعطیلی سفارت خود در ایران کردند و بعد از مدتی با فضاحت تمام از مسئولان ایران خواستند اجازه دهند تا دیپلمات‌هایشان به تهران بازگردند.

رجایی با تاکید بر اینکه چنین اقدامات عجولانه و در عین حال پس‌رونده برای سیاست غربی‌ها محکوم به شکست است، گفت: قطعاً آسیبی که خود این کشورها از چنین اقدامی خواهند خورد بسیار بیشتر از آسیب ایران است و ایران به چنین سیاست‌های بچه‌گانه‌ای تنها می‌خندد.

وی ابراز داشت: اخیراً آلمان هم اعلام کرده قصد دارد وارد این بازی سیاسی شود، این در حالی است که آلمانی‌ها در دو دوره گذشته پیشگام این حرکت بودند ولی در نهایت خودشان برگشتند و التماس کردند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول