اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی:

برای بازگرداندن خاوری از کانادا مشکلی نداریم

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: برای بازگرداندن خاوری توسط پلیس اینترپل با همکاری کانادا مشکلی نداریم.

برای بازگرداندن خاوری از کانادا مشکلی نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران در منطقه مرزی راز گفت: توان استرداد مجرمین یک مسئله روابط دوجانبه کشورها است، اما ما پروتکل‌های چند‌جانبه و بین‌المللی را مثل پلیس اینترپل امضا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون نیز با کانادا و سایر کشورها مبادله اطلاعات و تعقیب مجرمان را داشته‌ایم، تصریح کرد: برای بازگرداندن خاوری نیز به کشور مشکلی نداریم و به همکاری کانادا بدبین نیستیم.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی اظهار کرد: توافقات استرداد یک الزام اخلاقی نسبی بوده که لازم است تا کشورهای امضاکننده این توافقنامه‌ها به آن پایبند باشند.

وی در عین حال توافقنامه استرداد مجرمین را یک الزام اخلاقی نسبی عنوان کرد و افزود: اگر آنها به این توافقات عمل نکنند کسی نمی‌تواند آنها را مورد مؤاخذه قرار دهد اما قوانین بین‌المللی هم وجود دارد که از آن هم برای بازگرداندن خاوری استفاده می‌کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد تا مسئولان کانادایی در سایر کشورها که با جمهوری اسلامی برای تعقیب و بازگرداندن مجرمان توافقنامه امضا کرده‌اند، در چارچوب این توافقنامه‌ها عمل کنند.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی در بخش دیگری با اشاره به تدابیر پلیس برای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در فصل تابستان اظهار داشت: با توجه به تعطیلی مدارس و آغاز مسافرت‌های نوروزی، پلیس اقدامات خود را چه در بحث جاده‌ای و چه در بحث امنیت استان‌ها برای استفاده مسافران تدبیر کرده است.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول