اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

مدیریت ناپایدار سم مهلک است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: ناپایداری در مدیریت سم مهلکی است که بعضی‌ها دوست دارند استان اردبیل به آن مبتلا شود.

مدیریت ناپایدار سم مهلک است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی ظهر امروز در مراسم معارفه استاندار جدید اردبیل با قدردانی از تلاش‌های سید حسین صابری در سنگر خدمت‌رسانی و اهتمام او به امور فرهنگی، مساجد و مصلی‌ها اظهار داشت: آرزو داریم که همت و تلاش او حسنه جاریه باشد.

وی برای استاندار جدید اردبیل با حسن سابقه آرزوی توفیق و موفقیت کرد و یادآور شد: نهایت همکاری و همدلی مسئولان استان و نمایندگان با استاندار جدید ضروری است و بنده توصیه می‌کنم تمام مدیران از صمیم دل با نیکزاد همکاری کنند و بنده نیز شرعاً این همکاری را برای خودم واجب دانسته و یک تکلیف بزرگ به حساب می‌آورم.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: استاندار جدید نباید سرمایه ارزشمند نیروی انسانی و خدمت بی‌منت به مردم را نادیده بگیرد چراکه بزرگترین سرمایه اجتماعی نظام ما وثوق ملت است.

عاملی با اشاره به اینکه در این شرایط حساس به مدیریت توانمند و مقتدر در تمام عرصه‌ها نیاز داریم،‌ گفت: تعیین اولویت در مدیریت کار مهم و ارزشمندی است که نباید در این زمینه غفلتی صورت گیرد.

استاندار جدید کلان‌نگر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود سم مهلک برای یک مدیریت کلان را پرداختن به کارهای کم اهمیت و بی‌ارزش توصیف کرد و افزود: با جلساتی که صدها مورد آن یک خروجی مطلوب ندارد نمی‌توان کاری از پیش برد چرا که در عرصه مدیریت اولاً باید نگاه عادلانه و یکسان به ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها داشت.

عاملی تاکید کرد: نباید در این فرصت کوتاه مدیریت با غفلت از نگاه بلند مدت با نگاه کوتاه مدت به انجام کارها و اجرای پروژه‌ها پرداخت چرا که یکی از اصول اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی بر اساس اولویت‌ها و نگاه بلند مدت است.

وی بیان داشت: ورود 3 میلیون گردشگر در طول یک هفته حکایت از ظرفیت بی‌نظیر در این استان دارد که به جرأت می‌توان گفت بعد از خراسان رضوی اردبیل از مستعد‌ترین نقاط کشور در عرصه گردشگری است.

امام جمعه اردبیل غافل شدن از این ظرفیت‌ها را یک اجحاف حقیقی در حق مردم توصیف کرد و افزود: مدیریت در اردبیل باید در قواره استانی به مانند خراسان رضوی باشد چون که خاک، آب،‌ نیروی انسانی و دیگر توانمندی‌های این استان بسیار مناسب،‌ مستعد و بی‌نظیر است که در کنار همه این ویژگی‌ها اردبیل از فرهنگ،‌تدین و دینداری فوق‌العاده نیز برخوردار است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آنقدر قابلیت داریم که یک دشت مغان دیگری را درست کرده و از توانمندی‌های مشگین‌شهر در بخش کشاورزی و قابلیت بی‌نظیر جنوب استان با مهار آب‌های سطحی انقلابی در بخش کشاورزی به وجود آوریم چرا که شایسته نیست سیلاب این منطقه نصیب ما شده و برکات آن نصیب استان گیلان شود.

عاملی وجود سد سبلان در مشگین‌شهر و سد امارت در گرمی را زمینه‌ساز یک تحول جدی در شمال استان توصیف کرد و ابراز داشت:‌ وجود جاذبه های طبیعی و آبگرم معدنی در سرعین یک توانمندی منحصر به فردی است که شاید نظیر آن را در دنیا سراغ نداشته باشیم.

در‌آمد سرانه اهالی استان نصف متوسط در‌آمد سرانه کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز گلایه از بالقوه بودن برخی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و تبدیل نشدن به بالفعل یادآور شد و گفت:‌ به رغم این همه امکانات و ظرفیت‌ها در‌آمد سرانه استان اردبیل نصف متوسط در‌آمد سرانه کشور است و این واقعاً جای غصه دارد و ما نمی‌دانیم دردمان را به کجا ببریم.

عاملی اضافه کرد: استاندار جدید اردبیل شایسته است قابلیت مشگین‌شهر، ‌شمال استان و همچنین جنوب را به دقت احصا کرده و بر اساس ظرفیت‌هایی که در مناطق مختلف است به جذب سرمایه‌گذار اقدام کنیم.

وی وجود بناهای تاریخی و مناطقی همچون شهر یری در مشگین‌شهر، قلعه قهقهه و ابنیه‌های دیگر تاریخی را در تولید ثروت و جذب سرمایه‌گذاران و گردشگران بی‌نظیر توصیف کرد و بیان داشت: باید مشخص شود که در سرمایه‌گذاری صنعتی در یک سال گذشته چقدر فعالیت داشتیم و برای آینده نیز چه برنامه‌هایی را پیش‌بینی کردیم تا در جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی موفق عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در 34 سال گذشته با چنگ و دندان به همت مدیران کارهای خوبی صورت گرفته است، افزود: به رغم این کارها استان اردبیل هنوز در جایگاه واقعی قرار نگرفته است که از استاندار جدید می‌خواهیم در جذب اعتبارات ملی کوشا بوده و در این باب اهتمام جدی داشته باشد.

مدیریت منابع انسانی فرصت‌سوزی‌ها را به فرصت‌سازی تبدیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی خطاب به نیکزاد گفت: مدیریت منابع انسانی در این استان بسیار اهمیت دارد چراکه بقای انقلاب ما وابسته به این امر است و نباید انسان‌هایی که متخصص نیستند و یا دارای افکار انحرافی و مادی هستند در این عرصه میدان‌داری کنند.

وی یکی از گناهان متصور برای مدیران را فرصت‌سوزی و بی‌توجهی به مدیریت منابع انسانی برشمرد و خاطرنشان کرد: ضرورتی ندارد که هر فرد و یا هر جناح و گروهی برای خود اسباب و بستر مدیریتی متفاوتی را فراهم آورند که بنده از این کارها و چند‌گانگی در مدیریت استاندار جدید را برحذر می‌دارم.

امام جمعه اردبیل دخالت ارباب قدرت در بحث منابع نیروی انسانی را سم مهلک توصیف کرد و بیان داشت: کسی مخالف انتصاب‌ها و اختیار مدیریتی نیست بلکه معتقدیم این انتصاب‌ها باید با پشتوانه قوی عقلانی صورت گیرد.

*گویی ائمه جمعه استان‌ها نامحرم شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل عاملی با بیان دو گلایه از رئیس جمهور و وزیر کشور اذعان داشت:‌ اولین گلایه بنده این است که چرا مدیریت ناپایدار در این استان مورد آزمایش قرار گرفته و همیشه این استان مبتلا به این درد ناعلاج است.

وی افزود:‌ بنده همیشه غبطه می‌خورم چرا استانی چهار سال مدیریت ثابت، توانمند و برنامه‌ریز دارد اما در طول چهار سال گذشته ما سه استاندار عوض کردیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: البته در این جابجایی‌ها به نظر می‌رسد وزیر کشور مقصر نیست بلکه مقصر اصلی انسان‌های کج‌فهم اطراف رئیس جمهور هستند که به دیده سیاسی به مدیریت‌ها و عزل و نصب‌ها نگاه می‌کنند.

عاملی با خطرناک‌ خواندن این اقدام ابراز داشت: سال‌های قبل حداقل در عزل و نصب‌ها مشورتی می‌گرفتند ولی تا این لحظه‌ای که با شما صحبت می‌کنم کسی در خصوص عزل و نصب استاندار اردبیل با بنده صحبتی نکرده و گویی رفته رفته ائمه جمعه نامحرم شده‌اند.

وی گفت:‌ البته این موضوع را از باب گلایه مطرح نکردم بلکه معتقدم اصل مشورت در کارها باید رعایت شود چراکه برخی‌ها می‌خواهند نیکزاد را نیامده مصادره به نفع کنند.

امام جمعه اردبیل با هشدار به استاندار جدید اردبیل که مراقب اطرافیان و برخی دوستداران خود باشد، بیان داشت: انتظار داریم نیکزاد از این محل ضربه نخورد چراکه عده‌ای نیامده بند و بساطی را به پا کردند که نه در شان استاندار ساده‌زیست و نه در شان دولت خدمتگزار است.

عاملی با گلایه از برخی‌ها که سعی کردند با امکانات دولتی مراسم استقبال راه‌اندازی کنند، اظهار داشت: در این اوضاع و احوالی که فشارها از همه جا علیه نظام ما بیشتر می‌شود این نهایت ظلم است که عده‌ای بخواهند از بیت‌المال برای منافع دیگران خرج کنند.

وی از نیکزاد خواست؛ جلوی ریخت و پاش‌های احتمالی و هدایا دادن‌های زاید را بگیرد و اجازه ندهد چنین رسم و آیینی ماندگار شود.

امام جمعه اردبیل در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد:‌ اگر قرار است برای شخصی از محل بیت‌المال و با امکانات دولتی آیین استقبالی برگزار شود باید در حق دیگران نیز چنین اقدامی صورت گیرد و گر نه باید به سرعت بند و بساط چنین اسراف و تبذیر گرفته شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول