اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان خبر داد

راه‌اندازی 9 ایستگاه کتابخوانی در سطح شهر همدان

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان از راه‌اندازی 9 ایستگاه کتابخوانی در سه بیمارستان، ترمینال اتوبوسرانی، یکی از بانک‌ها، شهرداری مرکزی، آموزش و پرورش ناحیه یک و 2 و فرمانداری همدان خبر داد.

راه‌اندازی 9 ایستگاه کتابخوانی در سطح شهر همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در انجمن کتابخانه‌های شهرستان همدان ایجاد ایستگاه مطالعاتی را از گمشده‌های جامعه دانست و اظهار کرد: ایستگاه کتابخوانی در 9 مکان در دو هفته آینده راه‌اندازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سه بیمارستان بهشتی، بعثت و اکباتان، ترمینال اتوبوسرانی، یکی از بانک‌ها، شهرداری مرکزی، آموزش و پرورش ناحیه یک و 2، فرمانداری همدان 9 ایستگاهی است که برای ایستگاه مطالعاتی در نظر گرفته شده است.

فرماندار همدان یادآور شد: برای ایجاد ایستگاه مطالعاتی باید با ادارات هماهنگی لازم صورت گیرد و در این راستا کتاب‌ها باید قابل استفاده باشد.

وی به راه‌اندازی ایستگاه کتابخوانی اتوبوس اشاره کرد و یادآور شد: 10 ایستگاه کتابخوانی اتوبوس از اول مهر به صورت آزمایشی در سطح شهر راه‌اندازی می‌شود که مسیرهای مشخصی باید در نظر گرفته شود به طوری که قفسه‌ها توسط شهرداری و کتاب توسط انجمن کتابخانه تأمین شود.

قهرمانی‌مطلق ابراز داشت: شهرداری باید سه دستگاه اتوبوس سیار برای اختصاص به کتابخانه مد نظر قرار دهد تا بتوان از این طریق به ترویج و توسعه کتابخوانی اختصاص داد.

وی با بیان اینکه مردم در جامعه کنونی برای کتاب خوب هزینه‌ می‌کنند، افزود: ایجاد نمایشگاه برای گسترش کتابخوانی نیز مفید است و برای عرضه کتاب باید این نمایشگاه‌ها افزایش یابد.

فرماندار همدان با اشاره به ترویج و توسعه فضای مجازی کتابخوانی خاطرنشان کرد: استفاده از نرم‌افزار و فضای مجازی برای سهولت دسترسی به کتاب مهم است.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت دستگاه‌ها باید مشخص شود، افزود: در اماکنی که اجرای ایستگاه کتابخوانی ممکن است، باید مشخص شود به ویژه مجموعه صنوفی که مردم در آن معطلی دارند، باید با هدفمندی و برنامه‌ای خاص تنظیم شود.

قهرمانی‌مطلق در پایان با انتقاد از جزیره‌ای عمل کردن در مباحث کتابخوانی، ابراز داشت: اوقاف، ارشاد، سپاه، آموزش و پرورش و انجمن کتابخانه‌ها هر کدام کتابخانه‌های مجزایی دارند که در این راستا باید وضعیت مجموعه دستگاه‌ها مشخص شود تا بتوان سرانه کتاب و دغدغه این مسائل را حل کرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول