اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سال تحصیلی جدید صورت می‌گیرد

پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی رشته علوم حدیث

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قرآن و حدیث گفت: رشته علوم حدیث در مقطع کارشناسی برای نخستین بار در سال تحصیلی جدید در قم راه‌اندازی شده است.

پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی رشته علوم حدیث

هادی حجت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به رشته‌های دانشکده علوم حدیث اصفهان اظهار کرد: پذیرش دانشجو برای چهارمین دوره در رشته علوم حدیث گرایش تفسیر اثر مقطع کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی جدید صورت گرفت و طلاب همچنین از طریق آزمون اختصاصی برای تحصیل در این رشته جذب می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: خواهران داوطلب در سال تحصیلی جدید در رشته‌های علوم حدیث، کلام اسلامی، علوم و معارف قرآن و فقه و حقوق اسلامی مقطع کارشناسی ارشد در تهران از طریق آزمون سراسری پذیرش شدند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به رشته‌های جدید مقطع دکترا گفت: جذب دانشجو در رشته‌های علوم قرآن و حدیث، کلام امامیه و مدرسی معارف اسلامی گرایش اخلاق برای نخستین بار در این مقطع صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برخی دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد به روش متمرکز با انجام مصاحبه پذیرش می‌شوند گفت: دانشجویان در رشته‌های مختلف مانند علوم حدیث گرایش نهج‌البلاغه، تفسیر اثری، کلام و عقاید، علوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد به این روش پذیرش می‌شوند.

حجت خاطر نشان کرد: رشته علوم حدیث مقطع کارشناسی نیز برای نخستین بار در سال تحصیلی جدید در قم راه‌اندازی شده است.

وی از پذیرش دانشجو در مقطع دکترا از طریق آزمون نیمه متمرکز سازمان سنجش خبر داد و افزود: دانشجویان این دانشگاه علاوه بر رشته مدرسی معارف اسلامی گرایش قرآن و متون در رشته‌های علوم قرآن و حدیث و کلام امامیه و نیز رشته مدرسی معارف اسلامی گرایش اخلاق اسلامی به صورت نیمه‌متمرکز پذیرش می‌شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قرآن و حدیث یادآور شد: بخشی از دانشجویان دکتری این دانشگاه بدون آزمون و مطابق آیین‌نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر جذب ممتازان در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته خواهند شد.

وی به رشته‌های جدید مقطع کارشناسی ارشد اشاره کرد و گفت: این دانشگاه برای نخستین بار در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های روانشناسی اسلامی گرایش روانشناسی مثبت‌گرا، فقه و مبانی حقوق اسلامی، علوم و معارف نهج‌البلاغه، تفسیر روایی و علوم قرآن و حدیث دانشجو می‌پذیرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول