اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت سازنده سیستم آذرخش خبر داد

معرفی و رونمایی از دستگاه اطفا حریق آذرخش

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت سازنده سیستم آذرخش گفت: دستگاه اطفا حریق به‌نام آذرخش برای کنترل و مهار حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی معرفی و رونمایی شد.

معرفی و رونمایی از دستگاه اطفا حریق آذرخش

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مجید رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مزیت‌ها و ویژگی این سیستم نسبت به نوع مشابه خارجی آن قیمت بسیار مناسب (یک هفتم قیمت دستگاه خارجی)، سرعت عمل بالا، سبک بودن و قدرت پرتاب آب تا حداکثر 30 متر است.

وی افزود: این دستگاه مناسب برای نصب روی خودروهای پیکان و وانت نیسان طراحی شده و به ثبت اداره مخترعین کشور نیز رسیده است.

رضایی تصریح کرد: این اقدام در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کار و سرمایه ایرانی و به‌منظور جلوگیری از خروج ارز و سرمایه از کشور صورت گرفته است.

وی در پایان از مدیرکل و مجموعه کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان که این شرکت را در تکمیل و معرفی سیستم مذکور یاری کرده‌اند، تقدیر و تشکر به‌عمل آورد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مقدمات تولید انبوه سیستم آذرخش فراهم شده و شرکت آمادگی خود را برای عقد قرارداد با سایر ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها و سازمان‌های متقاضی اعلام می‌دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه نیز در این‌باره گفت: با توجه به وسعت عرصه‌های منابع طبیعی استان، به‌منظور کاهش سطح عرصه‌های مورد حریق و دسترسی سریع به محل‌های آتش‌سوزی، با توجه به میزان بهای تمام شده دستگاه نسبت به مشابه خارجی و وجود پشتیبانی خوب؛ خرید این سیستم و تجهیز ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها و یگان حفاظت به این دستگاه می‌تواند با صرفه و بسیار مفید باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که مدیران ارشد سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، از این ابتکار و نوآوری استقبال کرده و تمهیدات لازم را به‌عمل آورند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول