اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

گروه کر مولا از قطعه « جهاد ملی» رونمایی کرد

خبرگزاری فارس: امروز گروه آوازی کر مولا در حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از قطعه « جهاد ملی» که متناسب با شعار امسال است، رونمایی کرد.

گروه کر مولا از قطعه « جهاد ملی» رونمایی کرد

محمدجواد فیروزه مدیر اجرایی مجموعه هنری مولا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: گروه آوازی کر مولا پس از دریافت پیام رهبر معظم انقلاب درباره شعار امسال با مضمون سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تصمیم به ساخت قطعه « جهاد ملی» گرفت.

وی با بیان اینکه این قطعه نخستین کار اجرایی سال جاری در راستای عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب است، افزود: شاعر این قطعه علی کریمی است و آهنگ‌سازی و تنظیم آهنگ و رهبری گروه کر آوازی مولا را سعید شمس برعهده داشته است.

مدیر اجرایی گروه هنری کر مولا با بیان اینکه کار سرودن شعر، ساخت ملودی و آهنگ قطعه جهادملی در اردیبهشت‌ماه 91 به اتمام رسید و در خردادماه ضبط شد، تصریح کرد: این قطعه که 25 نفر از اعضای گروه اجرای آن را برعهده داشتند امروز برای نخستین بار در حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تجلیل از تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر استان اصفهان در سالن اتاق بازرگانی اصفهان اجرا شد.

*‌آلبوم حماسه اصفهان رونمایی می‌شود

وی با اشاره به اینکه به مناسبت هفته دفاع مقدس گروه آوازی کر مولا ‌آلبوم «حماسه اصفهان» را رونمایی می‌کند، گفت: مراحل سرودن شعر، آهنگ‌سازی و ساخت ملودی این آلبوم که دارای هفت قطعه است، به اتمام رسیده است.

فیروزه ادامه داد: ساخت این آلبوم به سفارش بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام شده است و 4 هزار آلبوم از آن در مراکز فرهنگی سراسر کشور و تکثیر می‌شود.

وی درباره چگونگی تشکیل گروه آوازی کر مولا تاکید کرد: افراد این گروه در سه دسته راهنمایی، دبیرستان و دانشجو با توجه به رنگ و تن صدای خود به ترتیب در گروه‌های صدایی به نام تنور، باریتون و باس دسته‌بندی می‌شوند.

مدیر اجرایی گروه هنری مولا اضافه کرد: پس از مصاحبه با افرادی که برای ورود به این گروه تمایل دارند اگر خصوصیات صدای فرد شرایط لازم را داشته باشد پذیرفته شده و لازم است به مدت یک سال به او آموزش داده شود تا سلف و مبانی لازم موسیقی را فرا بگیرد.

وی با اشاره به تشکیل دو گروه جدید در این مجموعه تصریح کرد: یک گروه متشکل از افراد دبیرستانی و پیش‌دانشگاهی گروه دیگر متشکل از افرادی است که در دوران راهنمایی تحصیل می‌کنند و رنگ صدای ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول