اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه علی‌ابن‌ابیطالب:

تجربه‌نگاری فرصت مغتنمی برای انتقال ارزش‌ها است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از تجارب دیگران، ثبت و نگارش تجربه را فرصتی اساسی در انتقال ارزش‌های کسب شده به نسل بعد عنوان کرد.

تجربه‌نگاری فرصت مغتنمی برای انتقال ارزش‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، مهدی مهدوی‌نژاد در نخستین کارگاه تجربه‌نگاری که به همت معاونت دانش و پژوهش سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) در حسینیه امام صادق(ع) برگزار شد اظهار کرد: استفاده از تجربیات افراد در واقع نوعی استفاده از تجربیات تاریخ و گذشته است و باید از این ذخیره گرانبها حداکثر استفاده را برد.

وی ادامه داد: ذهن انسان فرار است و آنچه باقی می‌ماند ثبت و ضبط شده‌هاست و بسیاری از حوادث و قضایا در ذهن‌ها و قلم‌هاست که می‌توان با ثبت آنها امکان بهره‌برداری از آن را به نسل بعد منتقل کرد.

مهدوی‌نژاد با اشاره به اینکه با استفاده از تجارب پیشینیان از بسیاری دوباره‌کاری‌ها جلوگیری خواهد شد افزود: تحول، دگرگونی و رشد منافاتی با استفاده از تجربیات دیگران ندارد، بلکه مکمل و پیش برنده رشد و تعالی خواهد بود و بسیاری از پیشرفت‌ها در سایه توجه به تجارب گذشته و ادامه آن کسب شده است.

وی با بیان اینکه با گذشت دوران دفاع مقدس، بسیاری از تجارب آن دوران می‌تواند راهگشا باشد خاطر نشان کرد: با ثبت و مراجعه به تجارب هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان، می‌توان با بهره‌گیری از این تجربیات گرانمایه در وضعیت کنونی و اقتصاد مقاومتی نیز به موفقیت رسید.

فرمانده سپاه علی‌ابن‌ابیطالب(ع) با تأکید بر اینکه حرکات تصنعی نمی‌تواند جایگزین حرکات واقعی باشد اظهار کرد: تجربه گذشتگان ذخیره مهمی است که با هزینه کمی می‌توان از آن بهره گرفت و ثبت تجارب دفاع مقدس و شهدا الگوی مناسبی برای نسل جوان جامعه خواهد بود.

انتهای پیام/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول