اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه رودهن:

ولایت‏مداری ویژگی بارز حضرت علی‏اکبر (ع) است/جوانان از ایشان تاسی جویند

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد رودهن، ولایت‏مداری را ویژگی بارز اخلاقی حضرت علی اکبر (ع) خواند و گفت: جوانان باید از ایشان تاسی جویند.

ولایت‏مداری ویژگی بارز حضرت علی‏اکبر (ع) است/جوانان از ایشان تاسی جویند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمد‏ابراهیم سراج ظهر امروز در جمع مسئولان، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رودهن با موضوع بصیرت‏ حضرت علی‏اکبر (ع) اظهار داشت: جوانان باید با تاسی از منش رفتاری حضرت علی اکبر (ع) در زمینه امور سیاسی عمل کنند.

وی ادامه داد: صیانت از جایگاه والای ولایت فقیه که ضامن تحقق عدالت است را باید در مکتب آن جوان رشید اسلام آموخت.      

به گفته سراج، عشق و عطوفت حضرت سیدالشهدا (ع) به حضرت علی‏اکبر (ع) تنها محدود به عواطف پدری نیست و بی‏شک این مهر مضاعف ریشه در معیارهای قرآنی دارد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی رودهن تصریح کرد: از این رو آن شهید دشت کربلا به لحاظ مقامات معنوی دارای جایگاهی بس رفیع است.

وی، بصیرت سیاسی و درکی جامع از شرایط پیرامونی دوران خود را از ویژگی‏های بارز اخلاقی حضرت علی‏اکبر (ع) خواند.

سراج ادامه داد: نسل‏های سوم و چهارم انقلاب اسلامی ایران نیز باید از آن بزرگوار تاسی جویند و بر شرایط سیاسی کشور، منطقه و جهان آگاه باشند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی رودهن اضافه کرد: برای رهایی از غفلت و سردرگمی باید راه حق و حقیقت را جست.

وی افزود: گاهی فضاها بسیار غبارآلود می‏شود و اشخاص در شناخت حق از باطل دچار تزلزل می‏شوند.

سراج با اشاره به پاره‏ای از بیانات امیر مومنان خاطرنشان کرد: مولای متقیان علی (ع) در گوشه‏ای از فرمایشات خویش می‏فرمایند که «حق را بشناس تا در موقعیت لازم، اهل آن را بشناسی».

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با توجه به این سخن حکیمانه امام نخست شیعیان جهان به تشریح خصوصیات اخلاقی حضرت علی اکبر (ع) پرداخت.

وی تصریح کرد: ولایت‏مداری، مجاهدت در راه حق، اخلاق الهی و انسانی، اخلاص‏ورزی و وفاداری به امام و مقتدای خود را می‏توان در ردیف سجایای شاخص اخلاقی آن جوان بزرگوار قرار داد.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول