اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو پیوند اعضای پیوندی ایران خبر داد

مادران برای اهدای عضو مرگ مغزی فرزندانشان رضایت بیشتری دارند

خبرگزاری فارس: عضو پیوند اعضای پیوندی ایران گفت: آمار رضایت مادران برای اهدای عضو مرگ مغزی در کشور نسبت به سایر افراد خانواده بیشتر است.

مادران برای اهدای عضو مرگ مغزی فرزندانشان رضایت بیشتری دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عباس خدادادی ظهر امروز در «همایش نَفَس» در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه مازندران در حال حاضر بیشترین اهداکننده اعضا را به خود طی سال‌های اخیر اختصاص داد، اظهار داشت: امسال در مازندران 24 اهدای عضو ثبت شد.
وی با بیان اینکه هنوز در کشور آگاهی‌های مربوط به مرگ مغزی به طور کامل وجود ندارد، تصریح کرد: طی 70 سال گذشته تاکنون هیچگونه مرگ مغزی برگشت به زندگی ثبت نشد و طی 12 سالی که در این کار هستم هنوز مورد مرگ مغزی برگشت به زندگی را مشاهده نکردم.
خدادادی تاکید کرد: باید اهدای پیوند اعضا در کشور به صورت فرهنگ نهادینه شود و تعداد اعضای اهداکننده پیوند اعضا در مازندران رو به رشد است.
وی ادامه داد: مرگ مغزی پایان زندگی مادی یک فرد است و اعضای خانواده مرگ مغزی شده با اهدای اعضای بدن خود به چند نفر حیات مجدد می‌بخشند که رضایت‌دهندگان اهدای عضو، رضایت دنیوی و اخروی را برای خانواده‌ها به همراه دارند.
عضو پیوند اعضای پیوندی ایران با اعلام اینکه در برخی موارد کسی که دچار مرگ مغزی شده بود کارت عضو داشت، ولی خانواده‌ها تمایل به اهدای عضو نیستند، بیان داشت: خانواده‌ها باید بپذیرند فردی که دچار مرگ مغزی شده به هیچ وجه به زندگی مادی بازنمی‌گردد و به جای اینکه اعضای بدن را در خاک دفن کنیم زمینه‌ای فراهم شود تا نور امید در خانواده‌ای دیگر زنده شود.
وی در پایان اذعان داشت: آمار رضایت مادران برای اهدای عضو مرگ مغزی در کشور نسبت به سایر افراد خانواده بیشتر است و خانواده‌ای که سطح اقتصادی پایین‌تری دارند در اعلام رضایت برای اهدای عضو مشکلی ندارند.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول