اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان:

جهاد دانشگاهی کردستان نیازمند حمایت مسئولان است

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی واحد کردستان با اشاره به اینکه باید به جهاد دانشگاهی به عنوان یک کارگاه نگریسته شود، تاکید کرد: پیشرفت و دستیابی به اهداف جهاد دانشگاهی نیازمند حمایت بیشتر مسئولان ارشد استان است.

جهاد دانشگاهی کردستان نیازمند حمایت مسئولان است

حمیدرضا مجردی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار فارس در سنندج، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به دلیل قرار گرفتن در مرحله رشد نیازمند مساعدت بیشتر نظام و مسئولان است، اظهار کرد: اهداف و آرمان‌های این نهاد انقلابی باید بیش از پیش در مسیر انقلاب و برطرف شدن نیازهای استان و کشور به پیش برود.

وی با اشاره به فعالیت شش ساله جهاد دانشگاهی در استان کردستان در زمینه‌های مختلف فرهنگی، پژوهش، آموزش، اشتغال و درمانی، گفت: این نهاد انقلابی با افتخار هر آنچه را که در توان دارد، در راستای خدمت به دانشجویان در طبق اخلاص گذاشته است.

مجردی عضویت در شورای فرهنگ عمومی استان، شورای فرهنگی دانشگاه‌ها، فعالیت خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، سازمان انتشارات و راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران را از جمله فعالیت‌های فرهنگی این نهاد در کردستان عنوان کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان کردستان، با اشاره بکارگیری چندین نفر از کارشناسان ارشد استان کردستان در بخش پژوهش، اعلام کرد: ارائه پروپوزال در راستای نیازهای پژوهشی استان، ایجاد مرکز تخصصی GIS، نمایندگی بانک خون بند ناف، مرکز تخصصی آب و خاک از جمله فعالیت‌های این بخش است.

مجردی با اشاره به ارائه دو بخش آموزش کوتاه‌مدت تخصصی و بلندمدت، افزود: آموزش کوتاه‌مدت در مراکز آموزشی شهرستان‌های استان به صورت آموزش ضمن خدمت کارکنان دولت، آموزش فراگیران آزاد و دانشجویان، آموزش‌های فضای مجازی، مهارت‌های کسب و کار و کارآفرینی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید به جهاد دانشگاهی به عنوان یک کارگاه نگریسته شود، تاکید کرد: پیشرفت و دستیابی به اهداف جهاد دانشگاهی نیازمند حمایت بیشتر مسئولان ارشد استان است.

مجردی با اشاره به اینکه مردم و نظام انتظارات زیادی را از این نهاد انقلابی دارند، خاطرنشان کرد: ثمرات توجه به جهاد دانشگاهی ارزشمند خواهد بود و در حوزه تولید دانش و برطرف شدن مشکلات استان موثر واقع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه درمان سرطان، ناباروری و تولید هواپیماهای بی‌سرنشین در کشور از دستاوردهای علمی جهاد دانشگاهی است، یادآور شد: توجه به جهاد دانشگاهی می‌تواند این خدمات را در استان کردستان نیز فعال کند.

اجرای طرح "تعیین فعالیت‌های مناسب برای سایت‌های گردشگری به منظور سرمایه‌گذاری" در کردستان

رئیس جهاد دانشگاهی واحد کردستان از اجرای طرح تحقیقاتی «تعیین فعالیت‌های مناسب برای سایت‌های گردشگری جهت سرمایه‌گذاری»، به معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد کردستان خبر داد.

مجردی اظهار کرد: در این تحقیق نقش دولت در سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری و ارائه راهکارهایی مناسب برای ترغیب و تشویق بخش خصوصی و تعاونی در امر سرمایه‌گذاری در این صنعت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مجردی هدف از انجام این طرح را تقویت مناطق گردشگری به عنوان منطقه پشتیبان تفریحی- گردشگری شهر سنندج، زمینه‌سازی گسیل گردشگران به سمت جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی از طریق ایجاد منظومه‏های گردشگری مختلف و راهکارهای تأمین امنیت گردشگری و گردشگران در ابعاد فضایی در شهر سنندج با توجه آسیب‌های اجتماعی دانست.

برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه روحانیان در سنندج   

مجردی همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه روحانیان در سنندج خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا شش دوره آموزشی کوتاه‌مدت در مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی واحد کردستان برگزار می‌شود، گفت: این دوره‌های آموزشی از 11 شهریور ماه شروع شده و  تا 9 آبان‌ماه سال‌جاری ادامه دارد.

مجردی با اعلام اینکه 472 نفر از علمای اهل سنت در این دوره آموزشی شرکت می‌کنند، اظهار کرد: دوره‌های آموزشی برای 9 هزار و 220 نفر ساعت برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره‌های آموزشی در رشته‌های مهارت نوین تدریس، روش تحقیق، ترجمه متون زبان عربی، آموزش علمی مهارت‌های بین شخصی، مقاله‌نویسی علمی مقدماتی، مقاله‌نویسی علمی پیشرفته و spss است.

به گفته وی، این دوره‌های آموزشی با هدف به‌روز کردن اطلاعات طلاب، ارائه اطلاعات علمی روز به طلاب و روحانیون برگزار می‌شود.

مجردی با اشاره به اینکه این دوره‌های آموزشی در راستای تفاهم‌نامه مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و جهاد دانشگاهی واحد کردستان برگزار می‌شود، یادآور شد: در آینده نزدیک دوره آموزشی کوتاه‌مدت در رشته‌های مختلف برای طلاب نیز برگزار می‌شود.

انعقاد قرارداد همکاری آموزشی بین اداره کل زندان‌ها و جهاد دانشگاهی کردستان   

مجردی گفت: در راستای برنامه جامع آموزشی قرارداد همکاری آموزشی بین اداره کل زندان‌های استان و جهاد دانشگاهی واحد کردستان ویژه زندانیان منعقد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های آموزشی، اظهار کرد: این قرارداد همکاری در راستای برنامه جامع آموزش مهارت‌های زندگی و به منظور توانمندسازی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ارتقاء سلامت روانی، اجتماعی و افزایش آگاهی زندانیان، بین این دو ارگان منعقد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد کردستان با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی این قرارداد، افزود: طی قرارداد منعقده برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی و کارآفرینی، بر عهده معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی کردستان است.

مجردی بیان کرد: برگزاری این کارگاه‌ها در زندان‌های شهرستان‌های سنندج، بیجار، کامیاران، مریوان، سقز، قروه و بانه صورت می‌گیرد.

وی به مدت زمان برگزاری این دوره‌ها اشاره و عنوان کرد: کارگاه‌های آموزشی این قرارداد از اول تیرماه 91 تا پایان سال‌جاری در مراکز آموزش تخصصی کوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی کردستان برگزار می‌شود.

مجردی تصریح کرد: اجرای این قرارداد به مدت 30 ساعت برای هر کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی و مدت 20 ساعت برای هر کارگاه آموزشی کارآفرینی و کسب و کار است.

انتهای پیام/‌ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول