اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره استانی ادبیات داستانی بسیج خبر داد

شرکت 104 نویسنده در جشنواره استانی ادبیات داستانی

خبرگزاری فارس: دبیر هفتمین جشنواره استانی ادبیات داستانی بسیج آذربایجان‌غربی گفت: در این دوره از جشنواره 206 اثر از 104 نویسنده استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

شرکت 104 نویسنده در جشنواره استانی ادبیات داستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مصطفی قلی‌زاده چهارشنبه شب در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره استانی ادبیات داستانی بسیج در ارومیه اظهار داشت: 206 اثر به دبیرخانه جشنواره استانی ادبیات داستانی بسیج آذربایجان‌غربی ارسال شده است.

وی افزود: این جشنواره فعالیت اصلی خود را با اعلام فراخوان و تبیین موضوعات آثار در اردیبهشت ماه آغاز کرد.

قلی‌زاده اضافه کرد: در مدت زمان مشخص شده برای ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره 206 اثر از 104 نویسنده توسط نویسندگان سراسر استان ارسال شد که در این میان شهرستان ارومیه با 67 اثر پیشرو بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در مجموع جشنواره در سه بخش نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شد که در هر بخش سه نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند و همچنین پنج نفر نیز به عنوان پیشکسوت در عرصه ادبیات داستانی مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

دبیر هفتمین جشنواره استانی ادبیات داستانی آذربایجان‌غربی در بخشی از سخنان خود با اشاره به قالب داستان‌ها و سطح سواد شرکت‌کنندگان، گفت: داستان‌های ارسالی در قالب‌های داستان کوتاه، داستان بلند و داستانک بودند که بیشترین سطح سواد مربوط به دارندگان مدرک دیپلم با شرکت 37 نفر بود.

وی تصریح کرد: همچنین 25 نفر در سطح کاردانی، 12 نفر با مدرک کارشناسی و 23 نفر با مدرک کارشناسی ارشد در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

قلی‌زاده در زمینه نحوه پذیرش آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره بیان داشت: پس از اعلام نتایج توسط سه داور این جشنواره، آثار به عنوان برگزیده معرفی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: داوری آثار ارسالی به جشنواره سخت‌ترین قسمت فعالیت‌های برگزاری است چراکه هرگونه اشکال در بررسی آثار موجب به وجود آمدن حق‌الناس برگردن داوران و اعضای هیئت برگزاری جشنواره می‌شود.

دبیر هفتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج آذربایجان‌غربی در پایان اظهار داشت: پرداخت به مباحث انقلابی و دفاع مقدس در ادبیات هنرمندان باید جلوه بیشتری به خود بگیرد چراکه خون شهدا ضامن قلم‌های نویسندگان است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول