اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان‌غربی خبر داد

ارسال 206 اثر به جشنواره ادبیات داستانی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان‌غربی گفت: 206 اثر به جشنواره ادبیات داستانی بسیج ارسال شده است.

ارسال 206 اثر به جشنواره ادبیات داستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مجتبی حاجی‌زاده در نشست خبری اظهار داشت: آثار ارسالی در موضوع دفاع مقدس 170 اثر، موضوع بیداری اسلامی 20 اثر و در موضوع انقلاب اسلامی 16 و 17 اثر بوده است.

وی افزود: جشنواره ادبیات داستانی از اردیبهشت ماه امسال آغاز و 15 مهرماه به پایان می‌رسد.

حاجی‌زاده اضافه کرد: ما در ابتدا شاهد برگزاری جشنواره مرحله استانی در مورخ 15 شهریور خواهیم بود که نفرات و آثار برگزیده در گروه‌های سنی مختلف انتخاب و برای رقابت در سطح ملی به جشنواره کشوری فرستاده می‌شوند.

حاجی‌زاده با اشاره به برگزاری مرحله استانی این جشنواره ابراز داشت: این جشنواره 15 شهریورماه جاری با حضور میهمانان استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی گفت: این جشنواره در سه بخش داستان کوتاه، داستانک و داستان بلند و در سه مقطع سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان طبقه‌بندی شده است.

حاجی‌زاده اضافه کرد: یکی از اهداف اصلی راه‌اندازی سازمان بسیج هنرمندان معرفی چهره‌های برتر ادبی و هنری به جامعه و استفاده از پتانسیل‌های موجود در این زمینه است.

وی تصریح کرد: در همین راستا هر ساله جشنواره‌های متعددی در راستای تولید و معرفی آثار ارزشی در این سازمان برگزار می‌شود که جشنواره ادبیات داستانی بسیج یکی از این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

وی از حضور سه داور در این مرحله از جشنواره خبر داد و اضافه کرد: سه اثر برگزیده در هر بخش از جشنواره استانی به جشنواره کشوری راه می‌یابند تا با هنرمندان سایر استان‌های کشور به رقابت بپردازند.

حاجی‌زاده تصریح کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره در دو شیفت برگزار می‌شود که شیفت صبح متعلق به برگزاری کارگاه نقد و بررسی آثار و شیفت عصر نیز مربوط به مراسم اختتامیه خواهد بود.

وی در پایان گفت: در مراسم اختتامیه تعدادی از خانواده شهدای هنرمند استان نیز تجلیل شده و از زحمات این شهدای گرانقدر در عرصه هنر تقدیر به عمل می‌آید.

حاجی‌زاده با اشاره به ضرورت توجه به ادبیات داستانی، اضافه کرد: در شرایط حاضر لازم است در راستای ارتقاء بخشیدن به ادبیات داستانی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران کار تخصصی انجام گیرد چرا که کتاب‌هایی که در این دو حوزه وجود دارند ناکافی بوده و باید به طرف ادبیات روز سوق داده شوند و این امر مستلزم شناسایی استعدادها است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول