اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر برتر کهگیلویه و بویراحمدی:

بسیاری از زیرساخت‌های فرهنگی در کهگیلویه آماده نیست

خبرگزاری فارس: پژوهشگر برتر کهگیلویه و بویراحمدی از آماده نبودن بسیاری از زیرساخت‌های فرهنگی کهگیلویه خبر داد.

بسیاری از زیرساخت‌های فرهنگی در کهگیلویه آماده نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت، صبح امروز دومین بخش از دومین همایش نخبگان شهرستان کهگیلویه با حضور نمایندگان استانی در سینما دهناد دهدشت برگزار شد.

در این آیین دکتر شیرعلی خرامین با اشاره به علل توسعه نیافتگی شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: ما باید بدانیم چرا تاکنون به جایی که می‌خواهیم و حق ما بوده نرسیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار ما در بسیاری رتبه‌ها 32 یا سی و سومین استان کشور هستیم، عنوان داشت: در این راستا خدمات بی‌بدیل و بی‌نظیری انجام گرفته اما توقع ما این بود که بیشتر جلو برویم.

استاد برگزیده کشوری با بیان اصول مهم در توسعه شهرستانی گفت: عزم مجریان، سرمایه‌های مالی، سرمایه‌های انسانی و برنامه‌ریزی چهار اصل مهم در تسریع توسعه هستند.

این مسئول اضافه کرد: هیچ دوره‌ای مثل نظام جمهوری اسلامی به مناطق محروم توجه ویژه نداشته است که ما هم باید این مهم را ملاک قرار دهیم.

خرامین با بیان اینکه سیب استان ما در سال گذشته در نمایشگاه بین‌المللی دوبی اول شد، ابراز داشت: علت این که ما تاکنون توانستیم به شایستگی اصلی برسیم در بحث نرم‌افزاری بوده است.

وی اولین متغیر مؤثر در عدم توسعه را ارجحیت نیازهای فردی بر اجتماعی دانست و بیان کرد: باید تلاش کنیم تا با ایجاد تعادل و تعامل بین نیازهای فردی و اجتماعی به نتیجه مطلوب برسیم.

این پژوهشگر برتر ملی با اعلام آماده نبودن زیرساخت‌های فرهنگی توسعه به عنوان دومین متغیر مؤثر، تاکید کرد: مردم ما توسعه را متعلق به دولت می‌دانند که اگر در این زمینه زیرساخت‌ها آماده شود مردم خود به استقبال توسعه می‌روند.

استاد برتر روانشناسی با بیان اینکه در استان ما از مدیریت سنتی به جای مدیریت علمی استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: نبود نیروی اثرگذار در مرکز تصمیم‌گیری یکی دیگر از متغیرهای مؤثر در توسعه نیافتگی شهرستان کهگیلویه است.

وی با اشاره به اینکه ما هرگاه برای توسعه حرکت کردیم همه‌جانبه نبوده، تصریح کرد: در چارچوب‌های توسعه‌ای ملاک نباید شناسنامه‌ای و قومیتی باشد چرا که آسیب و صدمه زیادی وارد می‌شود و نباید تک بعدی جلو برویم.

خرامین با بیان اینکه نتوانستیم نیروهای خود را حفظ کنیم و نخبه کشی کرده‌ایم، متذکر شد: اگر می‌خواهیم شهرستان ما توسعه پیدا کند باید برابر نیازهای مردم کار کرده و زیرساخت‌های فرهنگی را آماده کنیم.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول