اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی:

استاندار جدید روحیه خدمت در منطقه را دوچندان کرده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ورود استاندار جدید روحیه خدمت در مدیران اجرایی منطقه را دوچندان کرده است.

استاندار جدید روحیه خدمت در منطقه را دوچندان کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، سید باقر حسینی عصر امروز در جلسه شورای اداری با حضور استاندار و دیگر مسئولان استانی و محلی در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: منطقه سیستان که در شمال استان واقع شده همواره با فراز و نشیب‌های فراوانی مواجه بوده که این امر به همت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمات بی‌بدیل آن، روز به روز شاهد طعم خوش سازندگی در جای جای آن است.

وی افزود: ظلم و جور نظام ستمشاهی و عدم توجه آنان به مناطق دورافتاده به گونه‌ای بود که با وجود سازندگی‌های صورت گرفته پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و عمیق بودن عمق غبار محرومیت در این مناطق، هنوز با مشکلات متعددی مواجه است.

نماینده مردم سیستان ادامه داد: حال وقت آن رسیده که با حضور استانداری شجاع، متعهد و آشنا به مسائل استان، تمام توان خود را در همراهی و همکاری با او به ‌کار بسته تا منطقه را به سرحد عمران و شکوفایی برسانیم.

حسینی تصریح کرد: با توجه به سوابق انقلابی و همت استاندار، پر واضح است که استان در آینده‌ای نه چندان دور ثمرات حضور آن را به عینه مشاهده خواهد کرد.

وی گفت: خدمت در استان‌های محروم و کمتر توسعه یافته، روحیه جهادی و انقلابی می‌طلبد که خوشبختانه تمام مؤلفه‌های لازم در مدیریت عالی اجرایی استان متبلور است.

نماینده مردم سیستان ادامه داد: مردم سیستان مردمی ولایت‌مدار، غیور و مرزدار هستند که همواره وفاداری خود را به آرمان‌های نظام به اثبات رسانده‌اند به طوریکه این منطقه را دارالولایه می‌نامند.

حسینی بیان کرد: با وجود مشکلات سخت و پیچیده، یقین دارم در سایه یکدلی و همراهی می‌توان بر بسیاری از مصائب منطقه فائق آمد و اکنون فرصت مناسب برای رو کردن هرچه توان است، وجود دارد.

وی افزود: منطقه سیستان دارای مشکلات ویژه و خاص خود است که از آن جمله می‌توان به وجود توفان‌های شن، حق‌آبه ورودی از خاک افغانستان، دوری از مرکز و ده‌ها مشکل دیگر اشاره کرد که با ارائه طرح‌های کارشناسی می‌توان آنها را برطرف کرد.

نماینده مردم سیستان یادآور شد: سیستان و بلوچستان لازم و ملزوم یکدیگرند و این دو نام به تنهایی اعتباری ندارد و امروز سیستانی و بلوچ با درک صحیح از موقعیت خاص خود منطقه را به الگویی از وحدت و سازندگی مبدل کرده‌اند.

حسینی گفت: برای حل مشکلات در این منطقه حساس باید نسخه آن بر اساس ویژگی‌های خاص آن پیچیده شود به نحوی که بازگشایی مرز و روان‌سازی امر تجارت می‌تواند در کنار سایر مسائل از جمله تثبیت شن‌های روان، تقویت و ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی مولد اشتغال‌زا بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

وی افزود: متأسفانه با وجود شرایط اقلیمی و جغرافیایی خاص در منطقه، مشاهده می‌شود بدی حق آب و هوا از کارکنان این مناطق دریغ شده است و مالیات‌ها نیز که باید در این شرایط آب و هوایی به حداقل کاهش یابد، رشد تزایدی دارد که جای بررسی و تأمل دارد.

نماینده مردم سیستان بیان کرد: تالاب بین‌المللی هامون که مهم‌ترین آب شیرین جهان بوده اکنون خشکیده است هامونی که به سیستان حیات و بقا می‌بخشید و بدون آن سیستان تجربه تلخی را سپری می‌کند، لذا می‌طلبد تا تمام دستگاه دیپلماسی تلاش کرده تا حق‌آبه کشور را تأمین و منطقه را از خشکی و نابودی نجات دهند.

حسینی گفت: از آنجایی که در جوامع، معیار سنجش در توسعه بستگی به مسائل فرهنگی آنان داشته و دارد، می‌طلبد تا اعتبارات فرهنگی که پیش‌نیاز پیشرفت در سایر فصول است به طور جدی تقویت شود.

وی تصریح کرد: امروز مردم سیستان در وضعیت بغرنجی قرار دارند به طوریکه پنج ماه از سال را همواره با بحران مواجهه هستند و این امر ضرورت توجه عمیق‌تر در حل مشکلات کلیدی به ویژه توفان و گرد و غبار را دوچندان می‌کند.

نماینده مردم سیستان گفت: بروز خشکسالی‌های پیاپی امان مردم منطقه را بریده است و از حداقل آب موجود باید به شیوه‌های نوین آبیاری به ویژه انتقال از طریق لوله استفاده کرد.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول