اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سومین کنفرانس بین‌المللی مقاومت اسلامی:

هدف اندیشمندان اسلامی تعمیق فرهنگ مقاومت در میان جوامع ‌باشد

خبرگزاری فارس: رئیس سومین کنفرانس بین‌المللی مقاومت اسلامی گفت: ریشه سازی و عمیق کردن فرهنگ مقاومت در میان جوامع باید هدف اندیشمندان اسلامی قرار گیرد.

هدف اندیشمندان اسلامی تعمیق فرهنگ مقاومت در میان جوامع ‌باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدحسن اختری دقایقی پیش در سومین کنفرانس و جشنواره بین‌المللی مقاومت که در اصفهان در حال برگزاری است، اظهار کرد: فرهنگ مقاومت در تاریخ انسانی و اسلامی ریشه‌دار است به گونه‌ای که حتی در میان جوامعی که خدا را نشناخته‌اند نیز مسئله مقاومت همواره به عنوان حرکتی مقدس و ارزشمند مدنظر بوده است.

وی افزود: در ادیان مقدس آسمانی نیز مقاومت به عنوان دستوری الهی و امری مقدس مطرح بوده است و خداوند نیز در قرآن کریم نیز به مقاومت در برابر دشمنان به عنوان عاملی مهم برای ریشه‌دار کردن ایمان در میان جامعه دستور داده است.

رئیس سومین کنفرانس بین‌المللی مقاومت اسلامی تاکید کرد: سیر مقاومت و نتایج و دستاوردهای آن به طور روشن در قرآن بیان شده است و آرامش سعادت و امنیت را از جمله  دستاوردهای مقاومت برشمرده است.

*امام خمینی (ره) احیاگر اندیشه مقاومت

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) احیاگر اندیشه مقاومت و مبارزه با زورگویان در تاریخ معاصر بود، به دستاوردهای مقاومت اشاره کرد و گفت: گروه‌هایی مانند حزب‌الله لبنان و حماس دو فرزند رشید و نیرومندی هستند که ریشه در مقاومت دینی و اسلامی ملت ایران دارند. 

اختری ادامه داد: دستاورد دیگر مقاومت‌های اسلامی آزادسازی لبنان بود که در طول دو دهه در اشغال رژیم صهیونیستی بود و هیمنه اسرائیل را به عنوان قدرت شکست‌ناپذیر در هم شکست و سبب شد افرادی که تا پیش از این حاضر نبودند اسم مقاومت در کشورشان برده شود پیام تبریک به سید حسن نصرالله مخابره کنند.

وی اضافه کرد: دستاورد دیگر این مقاومت را می‌توان خنثی کردن توطئه اسرائیل در منطقه و در هم شکستن کامل آن پس از جنگ و مقاومت 22 روزه فلسطین دانست به گونه‌ای که اسرائیل امروزه در برترین شرایط اقتصادی، نظامی و سیاسی به سر می‌برد.

رئیس سومین کنفرانس بین‌المللی مقاومت اسلامی تاکید کرد: دشمنان اسلام امروز همت کرده‌اند تا با توطئه علیه سوریه به عنوان پایگاه و پشتیبان اصلی استقامت فلسطین، سنگرهای مقاومت را از میان ببرد بنابراین لازم است مسلمان و اندیشمندان با هم‌فکری از مقاومت پشتیبانی کرده و آن را ریشه دار کنند و هدف سومین همایش مقاومت اسلامی نیز رسیدن به چنین نتیجه‌ای است.

به گزارش فارس، سومین اجلاس مقاومت اسلامی با حضور 11 کشور خارجی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مهمان سرای عباسی اصفهان در حال برگزاری است که کشورهایی از جمله سوریه، لبنان، فلسطین، مصر، تونس، لیبی، بحرین و عربستان سعودی در آن حضور دارند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول