اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خبر داد

جریمه هشت میلیارد ریالی برای بازاریان متخلف بوشهری

خبرگزاری فارس: معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به انجام بیش از 49 هزار بازرسی از اصناف در پنج ماه نخست امسال گفت: مجموع ارزش ریالی پرونده‌های متشکله بالغ بر 8 میلیارد و 73 میلیون ریال بوده است.

جریمه هشت میلیارد ریالی برای بازاریان متخلف بوشهری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حیدر یزدان‌شناس صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از تاریخ اول فروردین تا پایان مرداد ماه امسال 49 هزار و 703 مورد بازرسی توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از سطح بازار انجام شده که این تعداد بازرسی همراه با تشکیل 2 هزار و 150 پرونده تخلف بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت 30 هزار و 374 بازرسی نیز توسط بازرسان مجمع امور صنفی صورت گرفت که نتیجه آن تشکیل 221 پرونده تخلف بوده است.                           

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر به ارزش ریالی پرونده‌های تخلف تشکیل شده در این طرح اشاره کرد و گفت: مجموع ارزش ریالی پرونده‌های متشکله عددی بالغ بر 8 میلیارد و 73 میلیون ریال بوده است.

یزدانشناس در ادامه به تشریح فرآیند بازرسی در پنج ماهه گذشته پرداخت و افزود: تعداد تخلفات کشف شده طی مدت مذکور بالغ بر 2 هزار و 400 مورد بوده که منجر به تشکیل 2 هزار و 371 فقره پرونده تخلف شده است.

وی ابراز داشت: مجموع بازرسی‌های انجام شده طی مدت مذکور 80 هزار و 77 مورد است که بیشترین بازرسی‌ها مربوط به واحدهای صنفی فعال در بخش خدمات عمومی با 22 هزار و 648 مورد، مواد لبنی 7 هزار و 319 فقره بازرسی و مواد لبنی با 6 هزار و 565 و میوه و تره‌بار با 6 هزار و 398 مورد بازرسی بوده است.

یزدان‌شناس بیشترین ارزش ریالی پرونده‌های متشکله را بالغ بر 4 میلیارد و 841 میلیون ریال در بخش خدمات عمومی  ذکر کرد و گفت: به ترتیب در صنف مواد پروتئینی 2 میلیارد و 711 میلیون ریال، در بخش میوه و تربار 160 میلیون و 863 هزار ریال و مواد لبنی 125 میلیون و 977 هزار ریال جریمه نقدی داشته‌ایم که پرونده‌های آنان جهت سیر مراحل قانونی و صدور رأی به شعب تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تعداد کل دریافتی گزارش‌های مردمی به ستاد خبری سازمان را یک‌هزار و 231 مورد عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده در راستای گزارشات رسیده تعداد 312 مورد تخلف محرز شد.

وی خاطر نشان کرد: گشت‌های مشترک با حضور قضات کشیک تعزیرات حکومتی استان، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اصناف از ابتدای سال در حال پیگیری است و طی پنج ماهه گذشته بالغ بر 325 مورد گشت مشترک بازرسی انجام شده است.

اطلاعات انبارها و سردخانه‌های استان ثبت و رصد می‌شود 

یزدان‌شناس اضافه کرد: با همکاری اداره نظارت بر کالا و خدمات این سازمان به صورت روزانه و هفتگی موجودی کالای انبارها و سردخانه‌ها در استان شناسایی، رصد و ثبت می‌شوند.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول