اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نشستی با عقاب‌های دیروز، امروز و فردای سپاهان

از یا علی گفتن‌های تونچی تا چرچیل شدن خوروش

خبرگزاری فارس: در نشستی با عقاب‌های دیروز، امروز و فردای سپاهان که با حضور برخی از دروازه بانان باسابقه این تیم برگزار شد، با حاشیه یا علی گفتن مربی خارجی و چرچیل شدن خوروش مواجه شد.

از یا علی گفتن‌های تونچی تا چرچیل شدن خوروش

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، وضعیت دروازه‌بانی در حال حاضر در کشور وضعیت مطلوبی ندارد و دیگر خبری از عقاب‌هایی که در گذشته‌های دور و نزدیک وظیفه حراست از دروازه ایران را برعهده داشتند، نیست، دروازه‌بانانی که حضور آنها در درون دروازه قوت قلبی بود برای سایر بازیکنان و خیال آنان را از وجود یک دروازه‌بان مقتدر و شش دانگ راحت می‌کرد.

در این میان باشگاه سپاهان از سلسله ویژه‌برنامه‌های خود با نام سپاهان فردا با گردهمایی دروازه‌بانان قدیم و جدید خود و شنیدن نقطه نظرات آنان کار خوبی را آغاز کرده که به طور حتم می‌تواند تأثیر مطلوبی در روند دروازه‌بانی این باشگاه ‌داشته باشد که در ادامه مطلب نظرات آنان را در مورد وضعیت دروازه‌بانی ایران و باشگاه سپاهان رصد می‌کنیم.

*تا 10 سال آینده دروازه‌بان جدیدی به خدمت نمی‌گیریم

مدیرعامل باشگاه سپاهان با اشاره به وضعیت دروازه‌بانان حال حاضر این تیم، افزود: به محمدباقر صادقی اعتقاد کامل دارم و رضا محمدی نیز هر زمان که درون دروازه قرار گرفته بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشته است، مهدی امینی نیز دیگر دروازه‌بان خوب و آینده‌دار ایران است.

محمدرضا رحیمی در پاسخ به این سئوال که چرا پس از آرمناک پطروسیان دروازه‌بانی با این سطح به سپاهان نیامد و تمام آنان نیز از سپاهان جدا شدند، گفت: به طور مثال هر بازیکنی با تیم بارسلون قرارداد خود را 4 یا 5 ساله می‌بندد، اما در ایران بازیکنان ما زرنگ شده‌اند و بیشترشان قرارداد خود را به صورت یک ساله ثبت می‌کنند و این اشکال در سطح کشور وجود دارد و باید قوانینی وجود داشته باشد که یک بازیکن برای مدت چندین سال در یک باشگاه بماند.

وی ادامه داد: سپاهان معدن طلاست اما استخراج خوبی از آن نشده است و ما قصد داریم از این معدن استفاده کنیم و ‌تا 10 سال دیگر هیچ گلر جدیدی به تیم اضافه نکنیم.

*دستکش دروازه‌بانی برای ایستادن درون دروازه نداشتیم

دروازه‌بان سابق و پیشکسوت سپاهان در ادامه با تشکر از مدیریت باشگاه که به پیشکسوتان خود توجه کرده، تصریح کرد: در زمانی که ما بازی می‌کردیم دستکش وجود نداشت و با خواهش از دروازه‌بانان دیگر می‌خواستیم که دستکش خود را به ما بدهند.

محمد برزمهری ادامه داد: هر زمانی که گل می‌خوردیم علت گل شدن توپ را بررسی می‌کردیم و شش دانگ حواسمان به کارمان بود.

وی افزود: یک مرتبه احمدرضا عابدزاده را از تمرین اخراج کردم که همین امر موجب شد از آن پس تمرینات خود را با جدیت بیشتری پی‌گیر باشد.

این دروازه‌بان افزود: پیش از آنکه رحیمی مدیرعامل باشگاه سپاهان را برای فصل جدید ببندد دروازه‌بان‌های تیم ذوب‌آهن را زیر نظر داشتم و وی را یک گلر شش دانگ می‌دانم که از نظر اخلاقی هم شایستگی‌های فراوانی دارد و به طور حتم تا چندین سال می‌تواند دروازه سپاهان را بیمه کند.

*این دروازه‌بانان چون در سپاهانند پس شایسته هستند                 

یکی دیگر از دروازه‌بانان قدیمی و پیشکسوت باشگاه سپاهان با اشاره به شرایط دروازه‌بانان سپاهان افزود: روی محمدباقر صادقی از چند سال پیش شناخت دارم و از همان زمان تمایل داشتم که وی به سپاهان بیاید اما به دلیلی قانونی که وجود داشت و بازیکنان ذوب‌آهن و سپاهان نمی‌توانستند به تیم‌های یکدیگر بروند در کمال تأسف امکان حضور این دروازه‌بان در سپاهان از بین رفت  اما امسال خوشحالم که این گلر خوب به سپاهان آمده است.

علی لسان‌فولادی تاکید کرد: دروازه‌بانان حال حاضر این تیم چون در سپاهان هستند پس شایسته هستند و با سن کمی که دارند به طور حتم آینده درخشانی در انتظار آنان است.

* چگونه یک دروازه‌بان با 10 بازی در روسیه به تیم ملی دعوت می‌شد؟

مربی دروازه‌بان‌های سپاهان در ادامه این نشست با اشاره به وضعیت دروازه‌بانی در ایران افزود: در حال حاضر مایل نیستم در مورد دروازه‌بان‌های خودم اظهار نظر کنم زیرا همه از کیفیت آنان آگاهی دارند اما یکی از افتخاراتم این است که به جوانانی فرصت دادیم که می‌توانند در سالیان دراز آینده دروازه‌بانی سپاهان را تشکیل بدهند.

تونچی ادامه داد: معضل بزرگی که در حال حاضر در ایران وجود دارد این است که گلرها لژیونر نمی‌شوند و این مهم‌ترین مسئله‌ایست که باید به آن توجه شود.

وی تاکید کرد: تیم ما سال گذشته رحمان احمدی را در اختیار داشت که بهترین گلر ایران بود و مهم‌ترین مسئله این بود که چرا وی به تیم ملی دعوت نمی‌شد و من نمی‌توانم به خود بقبولانم که چگونه دروازه‌بانی با 10 بازی در روسیه به تیم ملی دعوت شود اما رحمان احمدی با این کیفیت راهی به تیم ملی نداشت.

این مربی ادامه داد: در ایران استعدادهای خوبی داریم و باید سمینارها و کارگاه‌های آموزشی در ایران تشکیل شود تا دروازه‌بانان با مسائل روز و مربیان با این استعدادها آشنا بشوند و گلرهای جوان سپاهان نیز، نتیجه استعدادیابی ما بودند.

وی با اشاره به تمرینات سختی که برای دروازه‌بانان سپاهان در نظر می‌گیرد، افزود: به قدری تمریناتمان سخت است که دروازه‌بانان تیم در تمرینات مدام کلمات یا علی و یا زهرا را به کار می‌برند. 

*صادقی گزینه نخست پرسپولیس بود

سرپرست باشگاه سپاهان تاکید کرد: در حال حاضر 4 گلر خوب داریم که تا سالیان متمادی از جذب دروازه‌بان جدید بی‌نیازمان می‌کند.

رسول خوروش ادامه داد: صادقی گزینه نخست پرسپولیس بود و رویانیان مدیرعامل پرسپولیس مبلغ بسیار بیشتری از تیم ما به این دروازه‌بان پیشنهاد داده بود اما وی با توجه به قولی که به ما داده بود به سپاهان آمد که این نشان‌دهنده صداقت این بازیکن است.

وی در ادامه صحبت‌های خود به گلر فصل گذشته سپاهان اشاره کرد و افزود: رحمان احمدی سال گذشته بهترین بازی‌ها را انجام می‌داد اما به تیم ملی دعوت نمی‌شد ولی زمانی که این بازیکن به سایپا پیوست به تیم ملی راه پیدا کرد که این نشان‌ دهنده تبعیض آشکار نسبت به تیم‌های شهرستانی است.

به گزارش فارس، برگزاری چنین نشست‌هایی با حضور پیشکسوتان و جوانان و شنیدن نظرات یکدیگر و استفاده از تجریبات بزرگان تیم کار شایسته‌ای است که باشگاه سپاهان در حال انجام آن است و می‌تواند در رشد و ارتقای بازیکنان تأثیر مطلوبی بگذارد.

از حاشیه‌های جالب توجه این مراسم عنوان لفظ چرچیل از سوی مدیر رسانه‌ای باشگاه سپاهان به رسول خوروش و بیان خاطرات پیشکسوتان بود که توجه حاضران در جلسه را به همراه داشت.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول