اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار دشتی تاکید کرد

برخورد قانونی با تغییر کاربری‎های غیراصولی اراضی

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی فرماندار دشتی گفت: با افرادی که اقدام به تغییر کاربری اراضی بصورت غیراصولی می‎کنند طبق قانون و با جدیت برخورد می‎شود.

برخورد قانونی با تغییر کاربری‎های غیراصولی اراضی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی علی زارعی صبح امروز در نشست مدیریت بحران شهرستان دشتی اظهار داشت: همچنین با افرادی که اقدام به جلوگیری از پوشش گیاهی بالا دست شهرها و روستاها و در کنار رودخانه‎های فصلی که می‎تواند خطرات و تهدیدهای بیشتری را به دنبال داشته باشد، می‎کنند، برخورد قانونی شود.

وی با تاکید بر بازگشایی معابر و خیابان‎ها خاطر نشان کرد: در بعضی زیرگذرهای آبراه‎ها شاهد ریختن زباله هستیم و باید با افراد خاطی که به حریم و بستر رودخانه‌های فصلی و آبراه‎ها تجاوز می‎کنند، تذکر داده و در صورت تکرار با آنها برخورد قانونی شود و اجازه ندهیم به بستر رودخانه‎ها و حریم تجاوز کنند.

زارعی با اشاره به برنامه‏های معاونت عمرانی فرمانداری دشتی یادآور شد: احداث پل مورد نیاز در نقاط حساس که موجب آبگرفتگی در شهر و روستا می‎شود و احداث کانال‎های دفع آب‎های سطحی، مرمت و بازسازی سدهای قدیمی و سیل‌بندهایی که احتمال تخریب آنها وجود دارد، از برنامه‎های بلند مدت در این شهرستان است.

معاون عمرانی فرماندار دشتی ادامه داد: برای مقابله با حوادث و سوانح غیرمترقبه از جمله سیل، زلزله، خشکسالی، طوفان و گرد و خاک‎های شدیدی که در منطقه وجود دارد، باید آموزش‎هایی در نظر گرفته شود.

وی افزود: با توجه به اینکه فصل بارندگی معمولا از اواخر مهر ماه یا اوایل آبان ماه در استان آغاز می‎شود، باید از هم‌اکنون برای کوچه‎ها و معابری که مشکل آبگرفتگی دارند، برنامه‏ریزی و اقدام کرد.

زارعی خاطر نشان کرد: چنانچه مشکلی در روستاها وجود دارد دهیاران، شوراها و بنیاد مسکن نیز نسبت به رفع آن اقدام و از هم‌اکنون برای رفع مشکلات در روستاها تلاش کنند.

معاون عمرانی فرماندار دشتی گفت: رسول گرامی اسلام می‎فرمایند «هر کس مردم را از خطر سیل، زلزله و حوادث طیبعی نجات دهد، بهشت بر او واجب می‎گردد.»

وی یادآور شد: دکتر احمدی‌نژاد اظهار داشتند اگر همه امکانات اداری بسیج شود تا هموطنان ما آسیب نبینند، این امر ارزش دارد و باید سالانه چندین مانور بر اساس طراحی و برنامه‎ریزی قبلی صورت گیرد تا هنگام بروز حوادث بتوان به خوبی با آن مقابله کرد.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول