اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرند:

شهرستان مرند باید جایگاه رسانه‌ای پررنگی در استان داشته باشد

خبرگزاری فارس: فرماندار مرند گفت: شهرستان مرند به دلیل موقعیت خاص خود باید جایگاه رسانه‌ای پررنگی در استان داشته باشد.

شهرستان مرند باید جایگاه رسانه‌ای پررنگی در استان داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، بهنام رضوان ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه در مراسم افتتاح دفتر خبری صدا و سیما در این شهرستان با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان مرند و قرار گرفتن در جاده ترانزیت اروپا و آسیا و به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان بعد از تبریز گفت: شهرستان مرند باید به دلیل دارا بودن قابلیت‌های بسیار فرهنگی، صنعتی و اقتصادی حضور پررنگی در عرصه‌های مختلف داشته باشد که این امر با راه‌اندازی دفتر خبری بیشتر احساس خواهد شد.

وی تصریح کرد: انعکاس اخبار شهرستان خواسته به‌حق مردم و مسئولان شهرستان بوده که شهرداری نیز در این زمینه با تجهیز این دفتر خبری باعث تقویت بیشتر رسانه ملی و حضور خبرهای شهرستان مرند شد.

رضوانی با اشاره به اینکه خبررسانی دقیق و سریع در رسانه ملی می‌تواند مسئولان را در راه خدمت‌رسانی به مردم و حل مشکلات جامعه کمک مضاعف کند، اظهار کرد: با بکارگیری نظرات، پیشنهادات و مطالبات ارائه شده از سوی مردم مسائل و مشکلات منطقه چاره‌اندیشی شده و راهکارهای عملی برای حل آنها به منظور توسعه فرهنگی، اجتماعی اقتصادی منطقه پیگیری خواهد شد. 

وی در ادامه شغل خبرنگاری را وظیفه‌ای سخت دانست و افزود: برای اینکه شهرستان‌ها بتوانند جایگاه اصلی خودشان را در رسانه ملی و خبرگزاری‌ها بیابند تلاش دست‌اندرکاران خبر لازم بوده که خود آن نیازمند تقویت ابزارهای رسانه‌ای است.

فرماندار مرند گفت: برای مساعدت و رفع هرگونه نیازهای دفتر خبری در تقویت جایگاه رسانه ملی، خبرگزاری‌های محلی و کشوری آمادگی داشته و خواهیم داشت.  

در این مراسم مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان‌شرقی نیز با توجه به وسعت و گسترش دامنه جمعیتی، اقتصادی و فرهنگی شهرستان، هدف از ایجاد دفاتر خبری را در شهرستان‌های استان حضور گزارش‌های تولیدی و خارج شدن خبر از تیپ خبرهای کلیشه‌ای ذکر کرد.

علی نواداد گفت: دفتر خبری شهرستان مرند به عنوان پنجمین دفتر خبری استان در راستای تفاهم‌نامه‌ای که بین شهرداری مرند و سازمان صدا و سیمای استان در دی‌ماه سال گذشته منعقد شده بود، تاسیس شده است.

وی تصریح کرد: شهردار مرند با واگذاری ساختمان و تجهیز این دفتر کمک کرده تا به فضل الهی شاهد حضور بیشتر خبرهای تولیدی شهرستان در شبکه‌های استانی و سراسری باشیم.

نواداد جایگاه شهرستان مرند را در ارائه خبر بسیار با اهمیت دانست و افزود: گسترش خبرها در حال حاضر با سال‌های گذشته فرق کرده رسانه ملی در امر خبررسانی بیشتر به خبرهای تولیدی اهمیت می‌دهد که نیازهای جامعه و خواست مردم را برآورده می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تقویت دفاتر خبری و ایجاد دفتر خبری در شهرستان‌ها با همکاری مسئولان شهرستان امکان‌پذیر می‌شود.

این مسئول در خصوص زیرپوشش قرار گرفتن شبکه دیجیتال در استان گفت: در حال حاضر 64 درصد از جمعیت استان از برنامه‌های سامانه شبکه دیجیتال که شامل 18 شبکه سیما و 12 شبکه صدا است، بهره‌مند هستند.

وی در زمینه راه‌اندازی شبکه دیجیتال در شهرستان مرند نیز تصریح کرد: طبق قرارداد بین شهرداری و صدا و سیمای استان در صورت واگذاری زمین و احداث موتورخانه در ایستگاه پیام مرند، صدا و سیما در مدت یک روز این شبکه را راه‌اندازی خواهد کرد.

نواداد اذعان داشت: تحقق این خواسته در شهرستان مرند باعث پوشش صددرصدی شهر مرند و 65 درصدی جمعیت شهرستان خواهد بود.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول