اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو بسیج اساتید گیلان:

مسایل فرهنگی مشکل بنیادی کشور است

خبرگزاری فارس: عضو بسیج اساتید گیلان مشکل اصلی و بنیادی کشور را مسایل فرهنگی دانست.

مسایل فرهنگی مشکل بنیادی کشور است

علی‌محمد جلوه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به مشکلات فرهنگی کشور و استان، اظهار کرد: مشکل اصلی و بنیادی کشور از نوع فرهنگی است.

وی با بیان اینکه مشکل سطحی و ظاهری جامعه ما اقتصادی است، تصریح کرد: مشکل اصلی و بنیادی کشور از نوع فرهنگی و اجتماعی است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات کشور به دلیل عملکرد و خباثت‌های دشمنان خارجی است، ابراز کرد: مشکلات کشور در درجه نخست ناشی از برخی مدیریت‌های نالایق است.

وی به فرمایش امام علی (ع) که فرمود «خواص مشکل دارند که عوام مشکل دارند»، اشاره کرد و گفت: گاهی در کشور شاهد اختلاس و فسادهای اقتصادی هستیم که قطعاً تمام اینها کار دشمنان نیست.

عضو بسیج اساتید گیلان جلوه حضور مردم مستضعف و گرسنه در برابر افراد ثروتمند، مرفه و سیر در جامعه را بسیار ناراحت کننده دانست و افزود: به دلیل ضعف‌های مدیریتی بسیاری از طریق رانت‌ها و باندبازی‌ از بیت‌المال سوءاستفاده کرده‌اند که افرادی امثال جزایری و خاوری نیز نخستین و آخرین نفر نیستند.

وی مشکل اصلی مردم را گرانی نان یا مرغ ندانست و تصریح کرد: گاهی ناراحتی مردم از آنجا سرچشمه می‌گیرد که برخی از مسئولان که باید واقعیت‌های جامعه را به خوبی ببینند و تصمیم درستی بگیرند، این کار را به خوبی انجام نمی‌دهند.

استاد دانشگاه اضافه کرد: هر زمانه‌ای تابع فرمانروایان و افراد تأثیرگذار در آن جامعه است و اگر زمانه عوض شد باید بدانیم که این فرمانروایان هستند که تغییر رویه داده‌اند. 

وی، روش حاکم در کشور را سلیقه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: اگر سازمان‌ها و اداره‌ها به صورت سیستماتیک و طبق مبانی اسلامی مدیریت شوند، دیگر سلیقه جایی ندارد و منافعش برای همه ملموس می‌شود و آنگاه دیگر عده‌ای فقیر و نیازمند نخواهند بود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول