اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران: - 1

تصمیم بر کاندیداتوری در انتخابات شورا ندارم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران با اشاره به اینکه زمان زیادی تا انتخابات شورا باقی مانده، گفت: قصد کاندیداتوری در انتخابات شوراها را ندارم.

تصمیم بر کاندیداتوری در انتخابات شورا ندارم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید علی حجازی در نشست خبری در پاسخ به این سئوال که به شهرداری ساری خدمات رسانی می‌کنید، اظهار داشت: هیچ مشکلی برای خدمات‌دهی به شهرداری ساری ندارم.

عزل و استیضاح من ربطی به خدمت‌رسانی به شهرداری ساری ندارد

وی با بیان اینکه ساری وطن من است و موظف هستم آنچه در توان دارم و مسئولیتم اجازه می‌دهد برای مرکز استان انجام دهم، گفت: مسئله عزل و استیضاح من در شهرداری ساری ربطی به خدمت‌رسانی‌ام به شهرداری ساری ندارد و موظف به خدمت‌رسانی هستم.

حجازی با اشاره به اینکه معتقد هستم بخشی از اعتبارات استانی باید به شهرداری ساری اختصاص یابد، متذکر شد: چون شهرداری ساری سرانه جمعیتی زیادی را خدمات می‌دهد که نتیجه مراجعات مردم استان به استانداری و ادارات کلی است که در ساری مستقر هستند.

در خط ولایت هستم

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه برای آینده سیاسی خود چه تصمیمی دارید، افزود: خط و خطوط سیاسی‌ام مشخص است و به آن خط و خطوط اعتقاد دارم.

حجازی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی هر فردی باید خط و خطوط سیاسی خود را اعلام کند، اظهار داشت: در خط ولایت هستم و برای هر کسی که در این خط باشد خدمت می‌کنم و اگر فردی در تقابل با خط ولایت باشد، در مقابلش می‌ایستیم حتی اگر برای این تقابل غرامت بدهم.

این مسئول گفت: زمان زیادی تا انتخابات شورا باقی مانده است و فعلا عقیده ندارم کاندیدا شوم.

معدل درآمد مردم ساری متوسط است

حجازی با بیان اینکه هیچ شهرداری را با شهرداری تهران مقایسه نکنید، متذکر شد: اعتباری شهرداری تهران در حال حاضر 10 هزار میلیارد تومان است و برای شهرداری ساری در سال گذشته 105 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم که نتوانستیم محقق کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها اعتبار دولتی ندارند و اگر هم اعتبار دولتی داشتند باز هم پاسخگوی نیازها نبود، افزود: شهرداری‌ها خودکفا هستند و بر اساس قانون باید تامین اعتبار کنند.

از اعتباری 18 میلیارد تومانی پل داراب، کمتر از یک‌چهارم اختصاص یافت

این مسئول با بیان اینکه در ساری کارخانه نداریم و معدل درآمد مردم ساری متوسط است، یادآور شد: دولت هم اعتباری برای شهرداری‌ها مشخص نمی‌کند و در صورت تخصیص اعتبار هم پروژه تعریف می‌کند و البته آن اعتبار برای پروژه مورد نظر هم کافی نیست و در پروژه پل داراب که اعتبار 18 میلیارد تومانی دولتی داشت با پیگیری‌های سه ساله ما، چهار میلیارد اختصاص دادند و کمتر از یک چهارم اعتبار را توانستیم از وزارت کشور بگیریم.

مردم از وعده‌های خلاف واقع ناراحت هستند

وی با اشاره به اینکه کارهای مسئولان نباید شعاری باشد بلکه باید عمل کنیم، گفت: مردم از انجام ندادن کارهای مدیران ناراحت نیستند و دلخوری مردم از وعده‌های خلاف واقع و نزدیک به دروغ برخی مسئولان است.

شورا در خصوص بدهی مورد ادعای شهردار ساری پاسخ دهد

حجازی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه شهردار جدید ساری در مراسم معارفه خود گفته بود که شهرداری ساری را با 62 میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم، بیان داشت: با همه ارادتی که به شهردار ساری دارم اما شورا باید به این موضوع پاسخ می‌داد.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها سال مالی دارند و بر همان اساس کار می‌کنند، ادامه داد: شهرداری نمی‌تواند خارج از بودجه سالانه کار کند چون شورا اجازه این کار را نمی‌دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال جاری بودجه شهرداری ساری 78 میلیارد تومان بود، اضافه کرد: در مدت سه ماه از شروع کار در سال مالی جدید مقدور نیست که 62 میلیارد تومان بدهی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه 62 میلیارد تومان درآمد نداشتیم که بتوانیم همین اندازه بدهی داشته باشیم، گفت: آمار و اطلاعاتی که به شهردار جدید داده‌اند اشتباه بوده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران با اشاره به اینکه شهرداری ساری 30 میلیارد تومان تسهیلات گرفت که آن هم از مصوبات دولت بود، متذکر شد: اینگونه نیست که این بدهی به شهردار دیگری واگذار شود.

حجازی با بیان اینکه این مصوبه که به عقیده من بهترین مصوبه دولت بود در شورای دوم انجام شد، افزود: به حساب ما نگذارید، زمانی که ما آمدیم فقط این مصوبه را پیگیری و عملیاتی کردیم و تا زمانی که من در شهرداری بودم، شهرداری ساری جز همین وام، بدهی دیگری نداشت.

این مسئول با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید موضوع 62 میلیارد تومان بدهی را از شورا بپرسند، تصریح کرد: به دلیل اینکه شهرداری‌ها واجد شرایط وام گرفتن نیستند استاندار وقت با تمنا از بهمنی درخواست کرد که با این مصوبه موافقت کند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول