اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون شوراها و انتخابات مجلس:

انتخابات «شوراها و ریاست جمهوری» با هم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس و عضو کمیسیون شوراها و انتخابات مجلس گفت: انتخابات شوراها و ریاست جمهوری با هم برگزار می‌شود.

انتخابات «شوراها و ریاست جمهوری» با هم برگزار می‌شود

سید رمضان شجاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت:‌ بحث کشاورزی که اقتصاد استان را ساماندهی می‌کند به دست فراموشی سپرده شده است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت کاهش یافته است، افزود: ‌آمار نادرست مشکلی را حل نمی‌کند.

شجاعی تصریح کرد: ‌برخی مسئولان آمار غلط ارائه می‌کنند و این آمار تنها به ما آسیب می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه گردشگری در استان ساماندهی شده نیست، ادامه داد‌:‌ منطقه آزاد تجاری در استان نداریم و بندر امیرآباد را هم که بنا داریم به عنوان قطب و مرکز تجاری تلقی کنیم که در اقتصاد استان شکوفایی ایجاد کند هم زیرساخت‌ها مهیا نیست و برنامه مشخصی نداریم.

* از ترابری دریایی استفاده نکردیم

عضو خانه ملت با بیان اینکه سازمان کشتیرانی باید باید برای خروجی بار از بنادر، فکری کند، متذکر شد:‌ وزارت مسکن و شهرسازی جاده‌های اختصاصی بنادر را در دست اجرا داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی بنادر جنوب کشور و استفاده از راه‌آهن، خطوط هوایی، جاده‌ای و اتوبان‌ها خاطرنشان کرد: مازندران هیچ‌یک از این ظرفیت‌ها را ندارد.

شجاعی با بیان اینکه در مازندران راه‌آهن داریم اما از آن استفاده نشده است، اظهار داشت: هنوز از ترابری دریایی استفاده نکرده‌ایم و چه اشکالی دارد بار را با کشتی به آستارا و گرگان منتقل کنیم.

* ظرفیت‌های اقتصادی مازندران منسجم شود

وی با اشاره به اینکه در مازندران ظرفیت‌های بالای اقتصادی داریم که پراکنده است و منسجم نشده است، گفت: هنوز زمین‌های ما سه ماه از سال کشت شده و 9 ماه دیگر بدون کشت سپری می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه برنج مورد نیاز کشور 2 میلیون و 500 هزار تن است که 2میلیون تن در داخل تولید می‌شود، افزود: تولید 500 تن دیگر، کار مشکلی نیست .

وی ادامه داد: اگر بانک‌های خصوصی در یک پروژه وحدت رویه داشته و در سرمایه‌گذاری اجماع کنند می‌تواند اتفاقات بزرگی بیفتد.

* مازندران به مدیران کاربلد نیاز دارد

شجاعی یادآور شد: ‌مازندران با همه ظرفیت‌هایی که دارد اما نیاز به مدیران برنامه‌ریز، کاربلد و وقت‌گذار دارد.

وی اضافه کرد: نخستین فرصت مازندران برای رسیدن به اقتصاد پویا و ماندگار این است که زیرساخت‌ها را مهیا کنیم.

شجاعی اذعان داشت: ‌چند سال است که درگیر جاده‌های مواصلاتی استان هستیم و هنوز به جایی نرسیدیم.

وی یادآور شد:‌ راه‌آهن ما هنوز در استان با واگن رضاشاهی حرکت می‌کند.

* وزیر پاسخ ندهد استیضاح می‌شود

شجاعی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا مربیان مازندرانی کشتی عضو تیم المپیک، کشتی‌گیران را در المپیک همراهی نکردند و چرا از کشتی‌گیران ما در اندازه شایستگی ‌که دارند تجلیل نشد، گفت:‌ حضور نیافتن مربیان مازندرانی را حضوری نسبت به علی‌آبادی اعتراض کردم و خطیب هم به من گفت که انتخاب مربیان برعهده خادم بوده و استدلالش این بوده که اگر بخواهیم تیم کشتی را استان‌ محور کنیم، وجهه بین‌المللی بودن این مسابقات از بین می‌رود و البته استدلال قوی هم نداشتند.

وی با بیان اینکه در نهایت قرار بر این شد که مربیان مازندرانی به همراه تیم کشتی به مسابقات المپیک اعزام شوند، متذکر شد:‌ در آخر هم مربیان به این سفر نرفتند و با وزیر ورزش و جوانان صحبت کرده و تذکر دادم.

شجاعی اظهار داشت: ‌این موضوع هم از مواضعی بوده که همواره حق مازندران به دلیل داشتن شایستگی‌ها ضایع شده و این یکی از سؤالاتی است که چنانچه وزیر ورزش و جوانان به فراکسیون آمد و پاسخ‌هایش اقناع کننده نبود، استیضاح وزیر مطرح است.

وی با بیان اینکه حق مازندران بوده که مربیان کشتی‌گیران همراه تیم باشند، تصریح کرد: این کوتاهی از طریق وزارتخانه بوده و مربیان تهرانی را بردند و آن نتایج تاسف‌بار به وجود آمد.

* فدراسیون کشتی در اختیار مازندرانی‌ها قرار گیرد

شجاعی با اشاره به اینکه وزیر ورزش مازندرانی است و ظرفیت کشتی مازندران را می‌شناسد، گفت: حق این است که در انتخابات آینده، فدراسیون کشتی در اختیار یک مازندرانی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اختلاف نظر بین مدیران و دستگاه‌های ورزشی، متوجه ورزشکاران می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر موفقیت ورزشکاران انفرادی است و چنانچه بتوانیم در ورزش‌های تیمی رتبه کسب کنیم نشان از برنامه‌ریزی مدیران است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با اشاره به اینکه شایستگی‌های امثال بهداد سلیمی، مربوط به خود فرد است، خاطرنشان کرد: وزیر برای این ورزشکاران کاری نکرده و حداقل این است که از ورزشکاران و مربیان تجلیل کند که در تجلیل صورت گرفته توسط این وزارتخانه اصلا نامی از مازندران آورده نشده است.

* وزیر پاسخگوی مدال‌هایی باشد که با آنها پز می‌دهد

شجاعی با بیان اینکه 50 درصد از مدال‌های تیم کشتی را مازندران به دست آورده است، گفت: یک بار از دهان آقای وزیر جاری نشده که از مازندران تقدیر شود و از وزیر می‌خواهم این موضوع را پاسخگو باشد.

این مسئول یادآور شد: آقای وزیر باید پاسخگوی مدال‌هایی باشد که با آنها پز می‌دهد، قهرمانان و مربیان ما باید در جایگاه واقعی تکریم شوند و حق این نیست که به فراموشی سپرده شوند.

* در کنکور هم حق مازندران ضایع شده است

وی با اشاره به اینکه تنها در ورزش اینگونه نیست، اظهار داشت: مطلع شده‌ایم که حق پدرام افشار هم در کنکور ضایع شده و در حقیقت این دانش‌آموز رتبه نخست کنکور را کسب کرده چرا که افراد اول تا سوم دارای معدل 18 هستند در حالی که معدل پدرام افشار 20 است و برای احقاق این حقوق، پیگیر هستیم.

شجاعی خاطرنشان ساخت: شایستگی‌های مازندران در همه رشته‌ها بالا است و فقط مربوط به کشتی نیست.

* برخی مدیران در حاشیه امن قرار گرفته‌اند

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر در حاشیه امن بودن برخی مدیران استان و جابه‌جایی در برخی دستگاه‌ها، تصریح کرد:‌ قبول دارم که بعضی مدیران استان در حاشیه امن قرار گرفتند و با توجه به زمان اندکی که به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، اکنون این جابه‌جایی‌ها را به صلاح نمی‌دانم بلکه مدیران ارشد باید تذکر دهند و جدیت داشته باشند و از سایر مدیران کار بخواهند.

* مونوریل جزو طرح‌های اولویت‌دار مازندران مطرح شود

شجاعی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چه زمان و با چه راهکاری مرکز استان تبدیل به کلان شهر می‌شود، اظهار داشت:‌ باید در مازندران برنامه‌ای پیش‌بینی کنیم که کل استان کلانشهر دیده شود.

وی ادامه داد: به دلیل بعد مسافتی که در مازندران شهرها با هم متصل هستند می‌توان مونوریل را جزء طرح‌های اولویت ‌دار مطرح کرد و مازندران را در موضوعات کشاورزی و گردشگری یکپارچه دید.

* انتخابات شوراها و ریاست جمهوری با هم برگزار می‌شود

شجاعی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه گویا قرار نیست انتخابات شوراها و انتخابات ریاست‌جمهوری همزمان برگزار شود، افزود: ابتدا باید این مسئله را به صراحت اعلام کنم انتخابات آینده متأثر از اصلاح قانون انتخابات نخواهد بود.

وی ادامه داد: اصل اصلاح قانون انتخابات امری است که در دستور کار قرار دارد و وزارت کشور هم لایجه جامع قانون انتخابات را تنظیم کرده و اکنون این طرح مطرح است.

شجاعی یادآور شد: انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها با هم برگزار می‌شود و تردیدی در آن نیست.

* 200 میلیون تومان به سیل میاندرود اختصاص داده شد

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر وضعیت سیل‌زدگان در شهرستان میاندرود، اظهار داشت: در اکوسیستم طبیعت دست‌یازی صورت گرفته است.

شجاعی در این زمینه متذکر شد: اگر به حریم رودخانه و منابع طبیعی دست درازی شده و اگر در بستر رودخانه، خانه‌سازی صورت گرفته، دستگاه‌های متولی باید جلوگیری می‌کردند و چرا باید بگوییم که مردم رفتند و تصرف کردند.

وی با اشاره به تشکیل جلسه ستاد بحران در روز گذشته، افزود: تصمیمات خوبی گرفته شد و استاندار مازندران فعلا 200 میلیون تومان به این موضوع اختصاص داد.

* خدمتی ارائه نکردیم که عوارض بگیریم/ دولت باید به مردم عوارض بدهد

شجاعی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه چرا در محور‌های مواصلاتی مازندران، از مسافران عوارض گرفته نمی‌شود، گفت: همواره دادن عوارض در قبال ارائه خدمت است و ما چه خدمتی ارائه کرده‌ایم که بخواهیم عوارض بگیریم.

وی ادامه داد:‌ وقتی ساعت‌های طولانی در ترافیک جاده‌ها با این وضع دست‌اندازها، می‌مانیم باید از دولت عوارض هم بگیریم.

شجاعی با اشاره به اینکه آنچه از طبیعت داریم هم خدادادی است، اضافه کرد: ‌در جنگل و دریا امکانات مناسب نداریم که بخواهیم از مردم پول دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه این همه جمعیت، خدمات می‌خواهد، ادامه داد:‌ دولت را مکلف کردیم با فروش مجتمع‌های تفریحی در سواحل، سازمان توسعه سواحل را شکل دهد که هنوز صورت نگرفته است.

* روزنامه‌ام تعطیل است

خبرنگار دیگری درباره وضعیت فعالیت نشریه‌هایی به مدیرمسئولی نماینده ساری پرسید و شجاعی، گفت: روزنامه بامداد تعطیل است چراکه دادستان تهران حکم توقیف را صادر کرده است چراکه زاکانی دو شکایت از من در دادسرای تهران مطرح کرده است.

* زباله‌سوز در اردیبهشت آینده به بهره‌برداری می‌رسد

وی درباره وضعیت زباله در مازندران، اظهار داشت: به ما قول داده‌اند نیروگاه زباله‌سوز در اردیبهشت‌ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول