اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

28 شهریور روز شکوفه‌ها در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت:‌ 28 شهریور ماه به عنوان روز شکوفه‌ها در استان اردبیل روز ورود دانش‌آموزان پیش‌دبستانی و سال اول ابتدایی به مدارس برای آشنایی بیشتر با فضای مدرسه است.

28 شهریور روز شکوفه‌ها در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در جلسه هماهنگی بازگشایی مدارس در اردبیل اظهار داشت: با توجه به تقارن 31 شهریور ماه با روز جمعه امسال سعی می‌کنیم در روزهای پایانی شهریور ماه دانش‌آموزان پیش‌دبستانی و اول ابتدایی را با مدرسه و فضای آن آشنا کنیم که امیدواریم بتوانیم در این امر موفق عمل کنیم.

وی با یادآوری اینکه هیچ مشکلی در اجرای طرح نظام جدید آموزشی و همچنین بازگشایی مدارس از لحاظ فیزیکی و نیروی انسانی وجود ندارد، تصریح کرد: تمام تمهیدات مورد نظر اندیشیده شده است تا دانش‌آموزان از اول مهر ماه با برنامه عملیاتی در سر کلاس حاضر بوده و درس و تحصیل را آغاز کنند.

محمودزاده خاطرنشان کرد: برای پایه دوم و ششم ابتدایی معلمان آموزش‌دیده آمادگی دارند تا در سر کلاس حاضر شده تا با شیوه‌های جدید متناسب با کتاب تازه تألیف بتوانند دانش‌آموزان را آموزش دهند.

این مسئول اجرای 3-3-6 را یکی از بهترین و شایسته‌ترین فرصت در تحول عظیم آموزشی، پرورشی در نظام آموزش و پرورش اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه سعی کردیم هدف‌گذاری‌ها و اهدافمان را به سمتی سوق دهیم تا در بهترین فرصت از پیشبرد امور استفاده کنیم.

وی با اعلام اینکه کمبودی نیز از نظر فضای آموزشی در پایه ششم ابتدایی وجود ندارد، بیان کرد: امیدواریم با تلاش و همکاری جدی همکاران و مدیران مدارس بتوانیم مشکلات احتمالی را نیز به سرعت برطرف کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید سعی و تلاش گسترده‌ای انجام شده تا معلمان به صورت تخصصی در کلاس‌های درس حاضر باشند تا با کمترین تنش تحصیل و تهذیب آغاز شود.

محمودزاده از مهیا بودن برخی از امکانات ورزشی نیز برای اجرای طرح‌های ورزشی در دوره ابتدایی خبر داد و یادآور شد: ما چند ماه پیش سالن وزنه‌برداری شهدای دانش‌آموزی استان اردبیل را به بهره‌برداری رساندیم تا با استفاده از توانمندی نایب قهرمان المپیک سجاد انوشیروانی به عنوان یکی از دبیران آموزش و پرورش بتوانیم نیروهای مستعدی را پرورش داده و از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی با یادآوری اینکه آموزش و پرورش در سال‌های اخیر با توجه زیربنایی به پایه تلاش می‌کند تا از بین دانش‌آموزان قهرمانان آینده‌سازی را پرورش دهد، گفت: راه‌اندازی رشته‌های شنا، ژیمناستیک و همچنین چند رشته تخصصی دیگر نیز از اولویت‌های جدی و اساسی است.

به گزارش فارس، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین در نشستی با مسئولان انتظامی استان افزود: انتظار داریم پلیس از آغازین روزهای مهر ماه در برقراری امنیت و آرامش و اطمینان‌بخشی به خانواده‌ها با دقت و کیفیت عمل کرده و با برقراری انضباط اجتماعی و حل مشکلات ترافیکی زمینه‌ساز یک تحول خوب در حضور ایمن دانش‌آموزان در مدارس باشد.

احمد محمودزاده تصریح کرد: با برنامه‌ریزی، شناسایی و پیگیری‌های انجام شده هیچ دانش‌آموزی از تحصیل بازنمی‌ماند و ساعت آموزشی نیز به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است تا هنگام تعطیلی تداخلی در حضور مشترک دختران و پسران به وجود نیاید.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های آموزش و پرورش و نیروی انتظامی با محوریت تربیتی و فرهنگی پیش‌بینی شده و تا بازگشایی مدارس در قالب کارگروهی همایش مدیران مدارس برگزار شده و تبادل نظر مورد نیاز انجام می‌شود.

در این جلسه جانشین فرماندهی انتظامی استان اردبیل نیز امنیت را از مؤلفه‌های رشد و ترقی واقعی جامعه توصیف کرد و اظهار داشت: ما می‌خواهیم از محافل فرهنگی نهایت استفاده را برای ایجاد امنیت و آرامش در جامعه ببریم چراکه این امر مطالبه حقیقی مردم است.

طاهری در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: همکاری و تعامل آموزش و پرورش و معلمان برای ایجاد امنیت در جامعه به جایگاه آرمانی و شرایط مطلوب کمک می‌کند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول