اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان خبر داد

برگزاری جشنواره آئین‌های سنتی در همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از برگزاری جشنواره آئین‌های سنتی در حاشیه نمایشگاه سراسری صنایع ‌دستی همدان خبر داد.

برگزاری جشنواره آئین‌های سنتی در همدان

اسدالله بیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از برگزاری جشنواره آئین‌های سنتی در همدان خبر داد و افزود: در ایام برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع ‌دستی در همدان جشنواره آئین‌های سنتی نیز با حضور برخی از استان‌ها در همدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این جشنواره در کنار مجموعه نمایشگاه صنایع دستی اجرای کار دارد به طوری که شامل آئین‌های سنتی استان‌های دیگر می‌شود و مردم می‌توانند با آداب و رسوم سایر استان‌ها نیز آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از برپایی شش چادر اجرای آئین‌های سنتی خبر داد و گفت: در این چادرها عشایر استان‌های اصفهان (قشقایی)، اردبیل (شاهسوند)، همدان (یارمطاقلو) و کرمانشاه (ترکاشوند) اجرای برنامه‌ دارند که همدان در دو چادر برنامه‌های خود را اجرا می‌کند.

وی یادآور شد: در این جشنواره 12 غرفه به عرضه سوغات محلی و شیرینی‌جات استان‌ها اختصاص می‌یابد که این غرفه‌ها نیز جذابیت خاصی را برای بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد.

بیات همچنین اضافه کرد: اجرای موسیقی و آداب سنتی از سوی استان‌های آذربایجان، اصفهان، همدان، موسیقی عربی خوزستان و بندرعباس در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: لباس‌های محلی، نان محلی، پخت آش و غذاهای محلی نیز در دستور کار این جشنواره قرار دارد و مشک سنتی نیز به معرض دید گذاشته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان جشنواره آیین‌های سنتی را مکمل نمایشگاه صنایع‌ دستی دانست و افزود: این جشنواره برای ایجاد جذابیت بیشتر نمایشگاه تأثیرگذار است و می‌تواند معرفی آداب و رسوم استان‌ها را در کنار صنایع دستی برای علاقمندان فراهم کند.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه این جشنواره هر روز از ساعت 18 تا 21 شب اجرای برنامه دارد، افزود: جشنواره در تپه باستانی هگمتانه و در فضای جداگانه‌ای از نمایشگاه طراحی شده است و مردم به راحتی می‌توانند از برنامه‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول