اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی کشور:

60 درصد تولید صنایع‌دستی متکی به بانوان است

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: 60 درصد تولید صنایع‌دستی کشور متکی به توانمندی بانوان است و تنها 40 درصد تولید در این بخش به همت مردان انجام می‌شود.

60 درصد تولید صنایع‌دستی متکی به بانوان است

محمدحسن صالحی‌مرام در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل به حضور پر رنگ بانوان در صنایع‌دستی اشاره کرد و اظهار داشت: نقش زنان در حوزه‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی و دینی نقش برجسته‌ای است.

وی بیان داشت: زنان در کنار تربیت فرزندان، همسرداری و خانه‌داری در معیشت خانواده نیز نقش اساسی ایفا می‌کنند به طوری که بیش از 2 هزار نفر زن سرپرست خانوار با تشکیل تعاونی‌ها و مدیریت جمعی، در حال تولید محصولات صنایع‌دستی و ارتقای این شرایط هستند.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: اگر کشور در اختیار زنان قرار گیرد یقین داشته باشیم بهتر از مردان آن را اداره می‌کنند و ایران اسلامی امروز برخلاف ادعای نظام سلطه غرب و هیاهوی نقض شدن حقوق بشر و همچنین پایمالی حق زنان در جامعه با چنین توجهی نشان داده است زنان از شأن و منزلت بالاتر برخوردار هستند.

تولید خودرو و موبایل مزیت نسبی ما نیست

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: برای تحقق اقتصاد داخل‌محور باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها شناسایی شود تا شاهد قطع وابستگی‌ها باشیم.

صالحی‌مرام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل یادآور شد: 94 درصد مواد اولیه صنایع‌دستی در داخل کشور تولید می‌شود که این خود یک مزیت ممتاز است.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اضافه کرد: این در حالی است که 90 درصد مواد اولیه تولید موبایل و همچنین بخش عظیمی از مواد اولیه خودرو از خارج از کشور تامین می‌شود، به همین دلیل ادعا داریم این صنایع مزیت نسبی ما نیستند بلکه صنایع‌دستی مزیت مطلق اقتصادی کشورمان محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول