اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دولت‌های نهم و دهم محقق شد

تامین 91 درصد اعتبارات ساماندهی گلزارهای شهدای استان بوشهر

خبرگزاری فارس: با اهتمام ویژه دولت‌های نهم و دهم به طوری که 91 درصد اعتبارات ساماندهی گلزارهای شهدای بوشهر در این دو دولت تامین و پرداخت شده است، هم‌اکنون استان بوشهر رتبه پنجم ساماندهی گلزارهای شهدا را داراست.

تامین 91 درصد اعتبارات ساماندهی گلزارهای شهدای استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 1358 به فرمان حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) با هدف رسیدگی به امور خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان شکل گرفت.

با شروع جنگ تحمیلی وظایف این نهاد مقدس گسترش یافت و کار در این نهاد مستلزم شرایط ویژه‌ای از جمله داشتن روحیه والای خدمتگزاری و سرعت و دقت در انجام امور بود زیرا حتی لحظه‌ای سستی در انجام امور می‌توانست خسارات جبران‌ناپذیری بر جای بگذارد اما با رهنمودهای معمار کبیر انقلاب و همت کارکنان این نهاد مقدس، 8 سال دفاع مقدس در این نهاد با سربلندی گذشت.

هر چند تصور عام بر این بود که با پایان جنگ بنیاد شهید کار چندانی نخواهد داشت اما با شروع این دوره خدمات به گونه‌ای دیگر در نهاد آغاز شد.

کهولت سن والدین شهدا و نیاز به رسیدگی، ارتقای سلامت جانبازان، امور تحصیلی فرزندان شهدا و ایثارگران، تامین شغل و مسکن برای این عزیزان، جمع‌آوری آثار شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ... از جمله این خدمات است.

همچنین یکی از خدماتی که با گستردگی بسیار زیاد انجام می‌شود ساماندهی گلزارهای مطهر شهداست.

از سال 76 اعتباراتی برای ساماندهی گلزارهای شهدا اختصاص یافت که از آن زمان تاکنون 80 میلیارد ریال به استان بوشهر اختصاص یافته و نکته جالب توجه اینکه 70 میلیارد ریال از این رقم در دولت‌های نهم و دهم اختصاص یافته است.

71 گلزار شهید در استان بوشهر باید ساماندهی شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در این ارتباط به خبرنگار ما گفت: گلزارهای مطهر شهدا توسط کمیته فنی امور گلزارهای شهدای استان بوشهر تهیه و به تصویب اداره‌ کل گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌رسد.

محمد حاجی‌زاده افزود: اعتبار گلزارهای مطهر شهدا، از چهار منبع اعتبارات ملی، استانی، همیاری شهرداری‌ها و سایر منابع تخصیص می‌یابد.

وی تصریح کرد: کل گلزارهای شهدای استان بوشهر 206 گلزار و یک‌هزار و 975 مزار است که تاکنون 110 گلزار به تعداد یک‌هزار و 607 مزار ساماندهی شده و همچنین گلزارهای در دست اقدام نیز 25 گلزار با 182 مزار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر خاطر نشان کرد: کل گلزارهای باقی مانده با توجه به مصوبه هیئت دولت در دور سوم سفرهای استانی باید ساماندهی شود که 71 گلزار با 168 مزار است.

70 میلیارد ریال برای ساماندهی گلزار شهدا

معاون عمران و مسکن اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر نیز به فارس گفت:‌ گلزارهای تک مزاری در استان بوشهر 62 مزار است که 30 مزار آن ساماندهی شده و 32 مزار دیگر نیز در سال جاری ساماندهی می‌شود.

وحید نیک‌روش افزود: در رده‌بندی صورت گرفته توسط معاونت عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، استان بوشهر رده پنجم کشوری را از آن خود کرده است.

وی بیان کرد: با پایان یافتن ساماندهی گلزارهای شهدا در سال آینده بوشهر جزو استان‌های برتر ساماندهی گلزارهای شهدا قرار خواهد گرفت.

معاون اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر اظهار داشت: میزان اعتبار اختصاص یافته برای ساماندهی گلزارهای شهدا در استان بوشهر در دولت‌های نهم و دهم 70 میلیارد ریال بوده که 91 درصد اعتبار پرداختی به گلزارهای شهدا از ابتدای ساماندهی گلزار در سال 76 بوده است.

تمام گلزارهای شهرستان بوشهر ساماندهی شده است

سیاوش احمدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بوشهر نیز در این ارتباط به خبرنگار فارس گفت: یکی از آرزوهای دیرینه خانواده‌های معظم شهدا و خادمان آنان در بنیاد شهید ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا بود که با پایان کار ساماندهی تمام گلزارهای شهدای این شهرستان هم‌اکنون این مکان‌های مقدس زیارتگاه عاشقان و دلسوختگان مکتب ایثار و شهادت هستند.

احمدی با بیان اینکه شهرستان بوشهر میزبان مزار مطهر 473 شهید والامقام است افزود: این تعداد شهید در 14 گلزار دفن شده‌اند که بزرگترین گلزار، گلزار مطهر شهدای بهشت صادق شهر بوشهر با 360 مزار و کوچکترین گلزارها نیز 3 گلزار تک مزاری ریشهر، تنگک و جزیره شیف هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بوشهر مساحت کل گلزارهای شهرستان را بالغ بر 4000 مترمربع عنوان کرد و گفت: 22 سال صرف ساماندهی گلزارها شده است و هم‌اکنون شهرستان بوشهر یکی از نخستین شهرستان‌های کشور است که کار ساماندهی گلزارهای خود را به پایان رسانده است.

اختصاص بیش از 90 درصد اعتبارات ساماندهی گلزارهای شهدا در دولت‌های نهم و دهم بیانگر توجه ویژه این دولت به امور شهدا به‌ویژه ساماندهی گلزارهای شهداست.

با توجه بیشتر مسئولان تمامی گلزارهای شهدا در استان بوشهر تا پایان دولت دهم ساماندهی خواهد شد.

---------------------------

گزارش از ایمان ندومی

---------------------------

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول