اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه صنف صنایع‌دستی اصفهان:

نبود مدیریت با ثبات در صنایع‌دستی مشهود است

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی اصفهان گفت: بزرگترین مشکلی که در حال حاضر صنایع‌دستی را تهدید می‌کند، نبود مدیریت با ثبات در صنایع‌دستی کشور است.

نبود مدیریت با ثبات در صنایع‌دستی مشهود است

غلامعلی فیض‌الهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب تاکنون صنایع دستی کشور روسایی را به خود دیده است که هیچکدام تخصص لازم را در این زمینه نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌ها در سطح کلان کشور در مورد صنایع دستی همواره اشتباه بوده است، تصریح کرد: آخرین اشتباهی که صورت گرفت ارجای معاونت صنایع دستی کشور به استان اصفهان بود که به جای این اقدام که مشکلات زیادی را در پی داشت، امکان تفویض اختیار به مقامات اصفهانی، طبق چارچوب قانونی وجود داشت.

رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی اصفهان در مورد تعداد رشته‌های صنایع دستی که در ظاهر حدود 300 رشته است، تصریح کرد: بیان این تعداد رشته صنعتی، توسط برخی از مسئولان ابهامی بیش نیست.

وی با بیان اینکه باید بین رشته‌های صنایع دستی و همچنین رشته‌های صنایع دستی هنری تفاوت قائل شد، اظهار کرد: در مجموع بیشتر از 35 تا 40 عدد رشته صنایع دستی وجود ندارد و تعداد 300 رشته تنها بر اساس بسط یافتن بیان می‌شود.

فیض‌الهی با اشاره به وجود 12 هزار کارگاه صنایع دستی در سطح استان اصفهان تصریح کرد: در این کارگاه‌‌ها حدود 50 تا 60 هزار نفر مشغول به فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: در مجموع حدود 22 رسته شغلی زیرمجموعه اتحادیه صنایع دستی اصفهان مشغول فعالیت هستند.

رئیس اتحادیه صنف صنایع دستی اصفهان در مورد اجناس خارجی موجود در بازار و ایجاد بازار رقابتی با صنایع دستی اصفهان بیان کرد: از زمان سفر رئیس جمهور و تصویب قانون عدم خرید و فروش صنایع دستی خارجی در ابنیه تاریخی مانند میدان امام وضع صنایع دستی بهتر شده است.

وی ادامه داد: استاندار اصفهان نیز به دلیل علاقه‌اش به صنایع دستی این صنعت را به شدت مورد توجه قرار داده است که نمونه آن را می‌توان در اهدای صنایع دستی به عنوان هدیه به مقامات میهمان استان اصفهان اشاره کرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول