اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گنبدکاووس:

بانوان نقش ارزنده‌ای در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: بانوان نقش ارزنده‌ای در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.

بانوان نقش ارزنده‌ای در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدتقی قزل‌سفلی عصر امروز در همایش نقش بانوان در اقتصاد خانواده که به همت امور بانوان فرمانداری به مناسبت هفته دولت در سالن فرمانداری شهرستان گنبدکاووس برگزار شد با تقدیر از مقام شامخ شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: این دو شهید نخستین دولتمردان مکتبی بودند که در دوران کوتاه مدیریتی خود به واسطه خدمات ارزنده و تاثیرگذاری بر آبادانی ایران اسلامی الگو و اسوه شدند.

وی با بیان اینکه الگوی بانوان ما در خانواده حضرت فاطمه (س) است افزود: زنان کانون خانواده هستند و می‌توانند با مدیریت منابع و جلوگیری از اسراف و تبذیر در کمک به اقتصاد خانواده مثمرثمر باشند و از امکانات به طور بهینه استفاده کنند و در بهبود اقتصاد جامعه مؤثر باشند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان گنبدکاووس با اشاره به فعالیت‎های اقتصادی بانوان نیز گفت: با توجه به طرح اقتصاد مقاومتی که از رهنمودهای رهبری است بانوان می‌توانند در تحقق این رهنمودها تاثیرگذار باشند. 

استادیار دانشگاه گنبدکاووس در رشته اقتصاد نیز در این همایش با تبیین نقش بانوان در اقتصاد خانواده اظهار داشت: در دنیای رقابتی امروز که همه باید برای پیشرفت جامعه تلاش کنند، بانوان نیز در تامین نیازهای خانواده سهیم هستند و علاوه بر نقش مدیریتی در خانواده می‌توانند به فعالیت‎های اقتصادی هم بپردازند و در تامین معاش زندگی با همسر همکاری کنند.

رضا مظهری با بیان اینکه موضوع اشتغال بانوان در اسلام نفی نشده است اظهار داشت: این اسلام بود که برای زن سهم مالکیتی قائل شد و این در حالی بود که قبل از اسلام زنان حق مالکیت چیزی را نداشتند و با ورود اسلام به ایران شخصیت زنان ارج نهاده شد و زنان توانستند در ارث سهیم باشند و فعالیت اقتصادی داشته باشند.

وی با تشریح تاثیرات فعالیت‎های اقتصادی بانوان در به حرکت درآوردن چرخ‎های اقتصاد جامعه و نیاز کشور به توسعه اقتصادی جامعه افزود: در اسلام به فعالیت‎های اقتصادی برای همه مردم تاکید شده و در این خصوص مردان و زنان هر دو می‌توانند مشمول این تاکیدات باشند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول