اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی کانون عقاید اسلامی مازندران:

شاخصه‌های فرهنگی «عرب‌خیل» مازندران تقویت شود

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی کانون تخصصی عقاید اسلامی مازندران گفت: شاخصه‌های فرهنگی «عرب‌خیل» مازندران تقویت شود.

شاخصه‌های فرهنگی «عرب‌خیل» مازندران تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، زبیده آقاگلی بعدازظهر امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های کانون‌های مساجد مازندران با اشاره به اینکه نمایشگاه مجموعه‌ای از دستاوردها و تجربیات کانون‌های فرهنگی هنری استان مازندران است، بیان داشت: با توجه به بیستمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزاری نمایشگاه نوعی ابتکار و اقدامی نوین در عرصه فرهنگی است.

مسئول فرهنگی کانون تخصصی عقاید اسلامی استان مازندران خاطرنشان کرد: به نمایش گذاشتن قدرت کانون‌ها در عرصه فرهنگی و معرفی دستاوردها و توانمندی‌ها در زمینه‌های مختلف ورزشی، آموزشی و پژوهشی است.

آقاگلی با بیان اینکه مساجد مقدس‌ترین و متبرک‌ترین مکان برای عبادت و ترویج، رشد و بالندگی اعتقادی و مذهبی است، افزود: این مکان جایگاه صالحان، عالمان و عابدان بوده و همچنین اینکه بهترین مکان برای جهت دادن فکری نوجوانان و جوانان است.

این مسئول جایگاه کانون‌های مساجد را در آگاهی و اشاعه فرهنگی دینی مهم و اساسی دانست و خاطرنشان کرد: نقش کانون‌های مساجد در خنثی کردن و مقابله با جنگ نرم و هجمه‌های شوم فرهنگی مهم و اساسی است.

وی تصریح کرد: با توجه به مرکزیت روستای عرب‌خیل از نظر استراتژی و محل عبور مسافران سراسر کشور برای تفریح و عبور از مسیر برای استفاده از نعمت‌های خدادادی دریای شمال و اینکه این مسیر از کنار مسجد و کانون می‌گذرد برای رشد و ارتقا در امور فرهنگی کانون به توجه خاص مسئولان نیازمندیم.

آقاگلی مدیران و مسئولان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را سفیران و نمایندگان کانون‌های مساجد و ترویج‌کنندگان این مهم دانست و گفت: باید توانمندی‌ها و دستاوردهایی که حامل تجربیات زیاد بوده را در راستای ترویج و رونق فرهنگ مسجدمحوری بکار گرفت و کوشید آن طور که شایسته و حق است از این مهم بهره برد.

وی یادآور شد: با توجه به وجود فرقه ضاله بهائیت و فعالیت‌های پنهانی آنان و همچنین همجواری با چند روستا و مرکزیت مسیر آنها از عرب‌خیل شاخصه فرهنگی را در این روستا مورد توجه قرار داده و همچنین اینکه قدمت فرهنگی روستا که نخستین مدرسه در سطح شهرستان بابلسر، فریدونکنار و بهنمیر و روستای سرداران باقری، کهن و 16 شهید دارد مورد توجه خاص و ویژه قرار گرفته است.

آقاگلی پیرامون راهکارهای مقابله کانون فرهنگی شهدای عرب‌خیل تصریح کرد: با توجه به هدف والای ایران اسلامی که یگانه پرچم‌دار انقلاب جهانی بوده نوجوانان و جوانان خود را از هجمه ترکش‌های فرهنگی دشمن در امان داریم و فرزندان ایران را به اوج قله علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برسانیم.

وی اذعان کرد: نمایشگاه حامل کسب تجربیات بوده و با انتقال آن با روابط دوستانه و تنگاتنگی که داریم تمام تلاش خود را برای استفاده بهینه به عمل آورده و انتظار می‌رود چنین نمایشگاه‌هایی با وسعت تبلیغات بیشتری جایگاه کانون‌های مساجد را معرفی کند.

مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری شهدای عرب‌خیل شهرستان بابلسر در مورد مشکلاتی که بر سر راه این کانون است، اظهار کرد: با توجه به وسعت برنامه‌های فرهنگی و کلاس‌های آموزشی متنوع توجه خاص مسئولان و دولتمردان را به عدم وجود مکانی برای برگزاری امور فرهنگی کانون معطوف می‌داریم.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول