اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه تبریز:

21 شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد دانشگاه تبریز فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تبریز از استقرار 21 شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد این دانشگاه خبر داد.

21 شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد دانشگاه تبریز فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از  روابط عمومی دانشگاه تبریز، سید محمدتقی علوی در گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه گفت: در مرکز رشد دانشگاه تبریز، دو شرکت در مرحله پیش رشد و 19 شرکت در مرحله رشد قرار داشته و مشغول فعالیت هستند.

وی‌ تاسیس مراکز رشد را به منظور حمایت از کارآفرینان تحصیلکرده عنوان کرد و گفت: این اقدام بی‌شک یکی از ابزارهای مهم توسعه اقتصادی محسوب می‌شود که با ارائه امکانات و تسهیلات اولیه زمینه رشد و تعالی شرکت‌های علمی جدیدالتاسیس را فراهم می‌کند.

علوی افزود: مراکز رشد واحدهای علم و فناوری با دارا بودن امکانات و تجهیزات مناسب و مدیریتی بهینه و دقیق، تبدیل خلاقیت و نوآوری به دستاوردهای علمی بر پایه محصولات دانش‌بنیان را در پی داشته و به طور حتم در تنظیم اقتصادی پایدار منطبق با تکنولوژی روز دنیا مثمرثمر خواهند بود.

وی گفت: با عنایت به سیاست‌های ویژه دولت مبنی بر حمایت از کارآفرینی و شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، مرکز رشد دانشگاه تبریز به عنوان دومین دانشگاه بزرگ کشور و بزرگ‌ترین قطب علمی شمال غرب با تکیه بر توانمندی‌های علمی در نیمه دوم سال 88 فعالیت خود را آغاز کرده است.

علوی تاکید کرد: در این مدت کوتاه مرکز رشد دانشگاه تبریز آغاز به سازماندهی شرکت‌ها و تامین زیرساخت‌های مناسب کرده است.

وی گفت: تامین فضای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد بخش‌های ستادی برای مرکز رشد و فناوری دانشگاه، هماهنگی و تامین شرایط لازم برای استقرار واحد تحقیق و توسعه صنایع استان در مرکز رشد و همکاری با صنایع کشور در راستای فروش و انتقال دانش فنی از اقدامات مهم این مرکز در این مدت بوده است.

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول